بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • تأسیس نمایشگاه دائمی آثار مراکز حوزوی در مرکز اسناد حوزه های علمیه

در این دیدار که به دعوت مسئولین موسسه صورت پذیرفت، حضرت آیت الله موسوی اصفهانی به ارائه گزارشی از فعالیتهای موسسه در عرصه؛ فقه پژوهی، تفسیر قرآن ، عقائد و کلام ، آموزش طلاب خارجی و سایر فعالیت های موسسه پرداخت.

 ایشان تفسیر سید مرتضی را از جمله آثار ارزشمندی یاد کرد که موسسه جهانی سبطین تاکنون چهار جلد آن را چاپ نموده  و مورد استقبال و توجه علما و فضلای حوزه های علمیه بویژه مقام معظم رهبری دامت برکاته قرار گرفته است.

رئیس موسسه سبطین علیهما السلام با اشاره به انگیزه تألیف این تفسیر ارزشمند، اظهار داشت:  علت و انگیزه اصلی نگارش این تفسیر، تبلیغات مخالفین بود که شیعه را یک گروه سیاسی و نه مذهبی و بدون پشتوانه علمی و تفسیری عنوان کرده بودند و این مسئله در اجلاسی که در دهه شصت در عربستان برگزار گردید به صراحت اعلام شده بود، به همین دلیل تألیف این تفسیر در دستور کار این موسسه قرار گرفت.

آیت الله موسوی اصفهانی، یکی دیگر از کارهای پژوهشی ارزشمند این موسسه را تدوین کتاب عروه الوثقی با حواشی بیش از 40 نفر از علمای بزرگ در سده ی اخیر دانست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عماد ضمن قدردانی از فرصت بوجود آمده در بازدید از این مرکز ، فعالیت های شایسته و ارزشمند موسسه در حوزه علمیه را علی رغم هزینه های سنگین فعالیت های  پژوهشی  و استقلال این موسسه در برخورداری از بودجه های عمومی و دولتی ، قابل تقدیر و ستایش دانست و از زمینه های همکاری معاونت با موسسه به تفصیل سخن گفت.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ادامه از تأسیس نمایشگاه دائمی آثار و فعالیتهای فاخر و ارزشمند مراکز و موسسات حوزوی در مرکز اسناد حوزه های علمیه خبر داد و از مسئولان موسسه جهانی سبطین علیهما السلام برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *