بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نمایشگاه کتاب استان قم از 28 دی‌ماه با بیش از 700 عنوان کتاب آغاز به کار کرده است.

حسن سادین، مدیر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های بوستان کتاب نیز در این باره اظهار می‌کند: امسال برای نخستین بار نمایشگاه کتاب استان قم در ساختمان تعاونی ناشران برگزار شده است و اگرچه مشکلاتی هم دارد اما فضای خوبی برای فعالیت‌های نمایشگاهی به شمار می‌رود. با این حال، استقبال از کتاب‌های درسی حوزه علمیه نظیر کتاب مکاسب، گرمایی بهاری به این نمایشگاه بخشیده است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه‌های استانی با حضور ناشران کل کشور برگزار می‌شوند، عنوان کرد: انتشارات بوستان کتاب اکنون دو نمایشگاه استانی را در استان‌های قم و گلستان برگزار کرده که در استان گلستان بیش از 200 عنوان کتاب و در استان قم بیش از 700 عنوان کتاب ارایه شده است.

سادین با بیان این‌که در نمایشگاه‌ فعلی فضایی که در اختیار ما قرار گرفته است، برای ارایه همه عنوان‌ها این نشر کافی نیست، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه‌های استانی همه کتاب‌ها غیر از کتاب‌های کودک عرضه شده‌اند که از این میان کتاب‌های سطح حوزه، دین و تفسیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه کتاب قم با حضور 290 ناشر و بیش از 43 هزار عنوان کتاب با حضور آیت‌الله سبحانی و مسوولان فرهنگی استان قم افتتاح شد. 182 ناشر استان قم با 25 هزار و 600 عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت دارند. همچنین 108 ناشر نیز از سراسر کشور با 17 هزار و 960 عنوان کتاب حضور دارند. در مجموع 290 ناشر با 43 هزار و 560 عنوان کتاب در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *