بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ از برگزیدگان دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم در مرکز تخصصی و پژوهشکده حدیث تقدیر شد.

حجت الاسلام سید محمد حسن حکیم در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز پنجشنبه 14 بهمن ماه در مرکز تخصصی حدیث حوزه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه ویژه حدیث، دانش های حدیثی و علوم و معارف اهل بیت(ع) آنقدر بالا و والاست که سخن گفتن در شأن و منزلت پژوهشگران و اساتید حوزه حدیث را سخت می نماید.

وی ابراز داشت: مجموعه آثاری که به جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی ارسال شده بود، گویای تلاش خالصانه و عالمانه ای در حوزه حدیث و معارف اهل بیت(ع) بوده و به واقع همه آثار ارسالی قابل استفاده و شایسته تقدیر بوده است.

دبیر علمی دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی خاطرنشان ساخت: از مجموعه 127 اثر ارسالی به جشنواره، آثار شایسته و برتر با تلاش اساتید و ارزیابان، انتخاب و در این جشنواره از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی بیان داشت: «کتاب»، «مقاله»، «تحقیق پایانی» و «پایان نامه»، موضوعات دومین جشنواره بوده که 114 اثر از سوی آقایان و 13 اثر از سوی بانوان ارسال شده است.

حجت الاسلام حکیم ابراز داشت: در این جشنواره، 62 اثر در حوزه علوم حدیث، 22 اثر در حوزه معارف حدیث، 37 اثر در حوزه علوم اسلامی و دو اثر در حوزه مطالعات تطبیقی حدیث دریافت کرده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه اخلاق، نسخه شناسی و … از مباحث بسیار مهمی است که متأسفانه آثار زیادی درباره آن ارسال نشده و می طلبد که اساتید و دانش پژوهان سرمایه گذاری بیشتری در این موضوعات داشته باشند.

منبع: خبرگزاری حوزه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *