بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در این مراسم که روز شنبه 23 اسفندماه 93 با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی و جمعی از اندیشمندان و طلاب حوزوی برگزار شد، از برگزیدگان این همایش تجلیل شد.

حجت الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره، با اشاره به اهمیت پژوهش و جایگاه علمی حوزه، اظهار داشت: حوزه های علمیه مرجع تمام علوم اسلامی هستند و باید با نهادینه شدن فرهنگ پژوهش، پاسخگوی سؤالات و شبهات باشند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به برگزاری روند جشنواره علامه حلی در طول سالیان متمادی، خاطرنشان کرد: تلاش های متولیان جشنواره در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی است که خوشبختانه هر ساله شاهد ارسال آثاری کیفی‌تر از سوی طلاب سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هستیم.

حجت الاسلام عماد با بیان این‌که زایش انقلاب اسلامی و تولد جمهوری اسلامی از مهد حوزه‌های علمیه بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید تکلیف صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای طلاب تصویر کرده‌اند.

وی با بیان این‌که حداقل رسالت حوزویان این است که امروز تکلیف خود را به‌درستی انجام دهیم، افرود: حوزه علمیه نهادی است که زایش انقلاب اسلامی و تولد جمهوری اسلامی از مهد این مادر نکو خصلت به وجود آمد، طلاب حوزوی نیز تکلیف صیانت از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارند، این چیزی است که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای حوزه علمیه تصویر کرده‌اند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به این‌که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چارچوب‌هایی را تعریف کرده‌اند که در آینده در یک افق روشن در چشم‌انداز آینده حوزه علمیه برسیم، گفت: ما باید به‌عنوان بخشی از نهاد بزرگ جامعه اسلامی ایران به دقت بدانیم که سهم مدارس علمیه و حوزه‌های سراسر کشور و یکایک طلاب چیست؟ این مسأله باید تعریف شود.

لازم به ذکر است: در نخستین جشنواره استانی علامه حلی وی‍ژه طلاب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، از 57 طلبه برتر استان آذربایجان‌شرقی در نگارش کتاب سطح یک و دو، تحقیقات پایانی سطح دو و مقاله در سطح های یک تا چهار تقدیر شدند که بیشترین و بهترین آثار از حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز ارسال شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *