بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه المپیاد علمی طلاب سراسر کشور با سخنرانی حضرت‌ آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم با حضور طلاب نخبه و ممتاز سراسر کشور برگزار شد، حجج‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، فرحانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که رسیدن به مقامات علمی تنها با تحصیل محقق می‌شود به حاضران خطاب کرد: اگر در کنار تحصیل به کارهای دیگر بپردازید از همه جا باز خواهید ماند؛ نباید بیشتر از یک کار را در پیش گیرید.

وی تأکید کرد: نباید حوزه‌های علمیه را که مدرسه علم، فقه، تاریخ، نوشتن و نقد کردن است را به سیاستگاه تبدیل کرد، طلاب نباید سیاست زده و سیاسی کار باشند؛ البته باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی اجمالی داشته و از اوضاع جهان بی اطلاع نباشند.

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با تأکید بر حمایت از طلاب نخبه و ممتاز خاطرنشان کرد: برای طلاب نخبه باید مدرسه ویژه‌ای ساخت و برای آن‌ها بتوان اساتید برجسته و ممتازی را قرار داد.

وی یادآور شد: بنده فکر می‌کنم به هر میزان برای طلاب نخبه و ممتاز سرمایه گذاری کنیم یقینا نتیجه گرفته و این‌ها همانند نهال‌های هستند که در آینده محصول خواهند داد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در سخنانی دفاع از حریم و علوم اهل‌بیت(ع) را مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش ما باید بالا بردن کیفیت علمی طلاب باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که 129 نفر از از 22 استان کشور در این دوره از المپیاد علمی طلاب نخبه و ممتاز شرکت کرده‌اند، بیان داشت: در این دوره کلاس‌های فقه، اصول و ادبیات را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی قریب به 5 هزار نفر در المپیاد علمی طلاب شرکت کرده‌ بودند که از این تعداد 129 نفر برای مرحله کشور انتخاب شدند.

فرحانی برگزاری نشست‌های علمی و بازدید از مؤسسات مختلف را از برنامه‌های معاونت آموزش حوزه برای المپیاد علمی طلاب دانست.

گفتنی است، در پایان مراسم از برگزیدگان این دوره از المپیاد علمی طلاب نخبه و ممتاز با اهدای لوحی تقدیر و تجلیل شد.

سید مهدی جعفری، وحید محمدی و محمد جواد صادقی به ترتیب نفرات نخست تا سوم مسابقات در بخش ادبیات عرب بودند.

مسعود عطار منش رتبه دوم و عادل رضوانی و شهاب اسکندری نیز به اتفاق رتبه سوم فقه و اصول سطح یک را کسب کردند،‌ به سبب عدم کسب نمره کافی نیز نفر اولی برای فقه و اصول سطح یک انتخاب نشد.

رضا یعقوبی و محمد یوسف نیز نفرات برتر فقه و اصول سطح سه شدند.

شایان ذکر است؛ علی حیاتی، محمد رحمت خواه، محمد حسین خانجانی، محمد مهدی ایوبی، محمد خداددادی، رضا کربلایی زاده، مهدی صلواتی، محمد زنگباوی، ابراهیم علیزاده، محمد حسن قاسمی، حامد اسماعیلی، حسین شبانی، علی ریحانی، سید صادق آذریان، محمد پور اکبر و سیف‌الله باقر پور شایسته تقدیر شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *