بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در این جلسه که روز سه شنبه در دفتر معاون محترم پژوهش حوزه های علمیه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین دانشی مدیر کل ارشاد قم، از برگزاری نمایشگاه تخصصی حوزه دین خبر داد و افزود: این نمایشگاه  بزرگترین اقدام علمی در عرصه نمایشگاه های تخصصی خواهد بود که امیدواریم با پشتیبانی معاونت پژوهش حوزه بتوانیم پژوهشگران را به صورت تخصصی با دستاوردهای علمی جهان تشیع آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در صورت برگزاری مناسب این نمایشگاه، از کارهای موازی جلوگیری خواهد شد و شکوه و عظمت جهان تشیع در عرصه علم دینی به نمایش در خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان، این نمایشگاه را فرصتی جهت معرفی فعالیت های علمی در عرصه قرآن پژوهی دانست و اظهار داشت: در کنار این نمایشگاه، ما نمایشگاه قرآن را هم در ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد که رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد، به نمایش درآوردن ظرفیت های علمی و تفسیری قرآن است و به اقدامات تبلیغی و ترویجی قانع نیستیم. به عبارت دیگر باید این نمایشگاه نشان دهنده دستاوردهای علمی کشور در حوزه علوم قرآنی باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عماد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در شهر قم، این موقعیت را فرصتی جهت همکاری بیشتر حوزه و اداره فرهنگ و ارشاد دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند به عنوان نمایشگاه تخصصی در عرصه دین، به صورت مشترک با همکاری حوزه و اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه، جشنواره حدیث رضوی را از دیگر فرصت های همکاری حوزه و اداره فرهنگ و ارشاد برشمرد و افزود: جشنواره حدیث رضوی نیز فرصت مناسبی جهت همکاری است که انجمن علمی حدیث و مرکز تخصصی حدیث از طرف حوزه می توانند در برگزاری این جشنواره مشارکت داشته باشند.

در پایان جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی از مدیران معاونت پژوهش و اداره فرهنگ و ارشاد قم تشکیل شده و زمینه های همکاری دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *