بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه؛ نخستين كارگاه پژوهشي معاونت پژوهش مدارس علميه شهرستانها، از 17 تا 19 تيرماه در مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند برگزار شد. در اين كارگاه كه مجموعاً 20 ساعت به طول انجاميد، حجت‌الاسلام دكتر غلامرضا بهروز لك استاد كارگاه، سرفصل‌ها و موضوعات ذيل را مورد بحث و بررسي قرار داد:  روش‌شناسي، روش تحقيق، فلسفه علم و مديريت دانش، شيوه طراحي رساله‌‌هاي علمي، آشنايي با مقالات ISC و ISI ، نگارش مقالات عمومي، علمي ـ ترويجي، علمي ـ پژوهشي
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامعلي رائيجي مسئول واحد نيروي انساني معاونت معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه كه مسئوليت برگزاري اين كارگاه را بر  عهده داشت، در گفتگو با روابط عمومي معاونت ، به مهمترين نكات در رابطه با اين كارگاه اشاره نمود:
 اين كارگاه با هدف دانش افزايي و ارتقاء سطح مهارت هاي علمي ـ پژوهشي و مديريتي معاونين پژوهشي مدارس علميه برگزار شد.
 هماهنگي و دعوت از معاونين پژوهشي مدارسي كه استان مربوط آنان داراي معاونت پژوهشي است و نيز تأخير در حمايت‌هاي مالي و تأمين بودجه برگزاري كارگاه از جمله مشكلاتي بود كه با آن مواجه گشتيم.
 با وجود مشكلات و محدوديت‌ها  از جمله گرماي هوا و نيز كمبود امكانات، فضاي كلي كارگاه بسيار خوب و مؤثر و صميمي بود، استاد كارگاه و نيز شركت كنندگان با جديت و نشاط و انگيزه بالا فعاليت مي‌كردند . طلاب مدرسه استقبال بسيار خوبي از اين كارگاه داشتند و تعداد قابل توجهي، جهت شركت در كارگاهها مراجعه كردند. در حاشيه كارگاه نيز جلساتي به صورت خودجوش  ميان شركت كنندگان تشكيل گرديد كه به تبادل تجربيات و ايده‌ها پرداختند.
 استاد كارگاه پيشنهاد دادند كه شركت كنندگان، هر يك  مقاله‌اي بنويسند و جوايزي از سوي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه به آنان اهدا گردد.
 مراسم افتتاحيه اين كارگاه، با حضور امام جمعه محترم دماوند، مدير محترم مدرسه علميه امام صادق)ع) و معاون محترم پژوهشي حوزه استان تهران برگزار شد.
 ما اگر چه وظيفه دانش‌افزايي معاونان پژوهشي مدارس علميه را بر عهده داريم اما امكانات و نيروهاي لازم را در اين زمينه در ا ختيار نداريم.
 ما معتقديم ساماندهي امر پژوهش طلاب و مدارس، با ساماندهي امور پژوهشي معاونان پژوهش مدارس امكانپذير است و مدارس بايد معاونين پژوهشي قوي و مجرب داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ها را عملياتي و اجرا نمايند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *