بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رئیس کمیته هفته پژوهش در این باره اظهار داشت: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با تشکیل ستاد هفته پژوهش برنامه‌های آئینی، نمایشگاهی، دیدارها و بازدیدها، همایش‌ها و نشست‌ها و اطلاع‌رسانی را پیش‌بینی کرده است.

وی رونمایی از بانک اطلاعات اولویت‌های پژوهشی دانش‌های دینی را یکی از برنامه‌های آئینی هفته پژوهش بیان کرد و افزود: مجموعه آثاری که تاکنون در این بخش به مرحله انتشار رسیده، در این بانک معرفی و رونمایی می‌شود و مراسمی برای معرفی نیازسنجی پژوهشی و تولیدات این بخش برگزار خواهد شد.

ارسال مجموعه نرم‌افزارها به ۴۰۰مدرسه علمیه

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی معرفی سایت رهنامه پژوهش را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته ذکر کرد و اظهار داشت: تصمیم گرفته شد این نشریه پس از طراحی در سایت رهنامه پژوهش در دسترس کاربران اینترنتی قرار گیرد.

به گفته وی قرار است در هفته پژوهش مجموعه نرم افزارهای پژوهشی مثل نرم افزارهای موسسه نور به ۴۰۰مدرسه علمیه مهم در سطح کشور ارسال شود.

وی در تشریح برنامه‌های نمایشگاهی هفته پژوهش از برگزاری نمایشگاه گنجینه پژوهش در مدرسه علمیه فیضیه خبر داد و تاکید کرد: آثار برگزیده پژوهش‌های یک سال گذشته در حوزه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

 مدیرکل اداره اطلاع رسانی پژوهشی ادامه داد: دیدار با برخی مراجع عظام و بزرگان حوزوی در قم و اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است و در این دیدارها گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه ارائه می‌شود.

تجلیل از پیشگامان عرصه پژوهش

وی افزود: دیدار با پیشگامان عرصه پژوهش در حوزه و تجلیل از آنها، بازدید از مراکز علمی – پژوهشی فعال و بازدید از مراکز تخصصی و بعضی کتابخانه‌ها و مدارس علمیه فعال از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در هفته پژوهش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی ادامه داد: در هفته پژوهش از برخی شخصیت‌های علمی برای بازدید از نمایشگاه گنجینه پژوهش و حضور در معاونت پژوهش ستاد و دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه دعوت و در این بازدیدها، دستاوردها و برنامه‌های معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه و حوزه علمیه قم بازگو می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰مرکز پژوهشی، پژوهشگاه و موسسه پژوهشی حوزوی، از برگزاری هم اندیشی مسئولان این مراکز در هفته پژوهش خبر داد.

وی گفت: جلسه شورای معاونان حوزه‌های علمیه در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه همراه با افتتاح سالن جلسات انجمن‌ها برگزار می‌شود و گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی به مسئولان حوزه ارائه خواهد شد.

برگزاری کرسی نظریه‌پردازی

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی، در بخش فعالیت‌های علمی، برگزاری کرسی نظریه‌پردازی و آزاداندیشی با استاندارد تعریف شده حوزه، پیش بینی شده است.

مدیرکل اطلاع رسانی پژوهشی حوزه‌های علمیه در تشریح برنامه‌های بخش اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش گفت: انتشار پیام مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت هفته پژوهش، برگزاری کنفرانس خبری با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و مسئولان امور پژوهشی ستاد ، ارسال پیامک، مصاحبه‌های رایویی و تلویزیونی، تهیه بروشور و اختصاص یک ویژه نامه در نشریه افق برای انعکاس فعالیت‌های پژوهشی این معاونت از جمله فعالیت‌های بخش اطلاع‌رسانی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *