بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، هفدهمین جلسه کمیسیون پژوهش و تولید علم در جهت بررسی طرح «ترویج جایگاه ارزشی علم و فرهنگ سازی امر پژوهش و تولید دانش در حوزه های علمیه» روز یکشنبه 2 اسفند 94 برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از طرح «ترویج جایگاه ارزشی علم و فرهنگ سازی امر پژوهش و تولید دانش در حوزه های علمیه» ارائه شد و در ادامه اعضای جلسه نظرات خود را در خصوص: عوامل و موانع ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه، برنامه ریزی به منظور تبیین راهکارهای ترویج پژوهش در حوزه های علمیه، تاثیر گذاری آموزش پژوهش در مدارس بر امر فرهنگ سازی پژوهش،نقش تکنولوژی در گسترش فرهنگ پژوهشوایجاد شرایط مناسب در حوزه برای پژوهش های مورد نیاز ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد؛ این طرح در قالب سفارشنامه ای در راستای رسیدن به اهداف تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

لازم به ذکر است؛ طرح «ترویج جایگاه ارزشی علم و فرهنگ سازی امر پژوهش و تولید دانش در حوزه های علمیه» یکی از طرح های دارای اولویت بالا در کمیسیون پژوهش و تولید علم است که در راستای منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در شورای پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید پیگیری می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *