بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • بازدید معاون پژوهش حوزه های علمیه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

در این جلسه که صبح روز دوشنبه 17 اسفندماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد؛ زمینه های همکاری و هم اندیشی بخش های مختلف معاونت پژوهش حوزه های علمیه با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در آغاز این نشست صمیمی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با خیر مقدم خدمت مدیران و معاونان پژوهش حوزه های علمیه، از همکاری میان دو مجموعه پژوهش حوزه علمیه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی استقبال کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عماد نیز با استقبال از همکاری دو مجموعه اظهار داشت: شورای پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و به ویژه کمیسیون پژوهش، زمینه های خوبی در جهت همکاری دو طرف دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری هایی را در این زمینه داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به ساماندهی مراکز پژوهشی به عنوان یکی دیگر از زمینه های مناسب همکاری دو طرف، متذکر شد: ساماندهی مراکز پژوهشی و همبستگی بین آنها و تعیین مسیر کلی مجموعه دستگاه های پژوهش می تواند با همکاری بین معاونت پژوهش و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گسترش یابد.

همکاری در حوز نشریات پژوهشی با توجه به 5 مجله علمی پژوهشی در پژوهشگاه ، همفکری در باب کرسیهای نقد، آزاداندیشی و نظریه پردازی و جشنواره مقالات حوزه از دیگر موارد مورد اشاره حجت الاسلام و المسلمین عماد بود.

در ادامه این نشست ، حجت الاسلام والمسلمین حقی با بیان اینکه فعالیت های خوبی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حال انجام می باشد به برخی از زمینه های همکاری بین همایش کتاب سال حوزه و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کردند.

همچنین در این جلسه، حجج اسلام مهاجرنیا و رفیعی هم به بیان زمینه های همکاری بخش های مختلف پژوهش حوزه علمیه با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کردند.

در پایان این نشست، مدیران و معاونان پژوهش حوزه علمیه قم به همراه مدیران پژوهشگاه از نمایشگاه آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *