بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در این بازدید که صبح روز چهارشنبه 27 خرداد انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین نواب مدیر مدرسه اسلامی هنر گزارش مبسوطی از تاریخچه و ضرورت های تأسیس مدرسه و دغدغه های مقام معظم رهبری دامت برکاته در این خصوص ارائه کرد و در ادامه به معرفی فعالیت های مدرسه در حوزه پژوهش و آموزش طلاب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین همازاده معاون پژوهش مدرسه اسلامی هنر نیز به فعالیت های پژوهشی مدرسه در چهار حوزه مطالعاتی فقه هنر، حکمت هنر بر اساس فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسسفه هنر با توجه به اندیشه غرب و قرآن کریم و هنر اشاره کرد و از نشر و عرضه دست‌کم سالانه چهار کتاب در هر یک از انتشارات مدرسه، انتشار دو فصل‌نامه علمی ـ ترویجی از سال ۹1، ماهنامه نیمه تخصصی از سال ۹۳  و نیزبرگزاری نشست، کارگاه و همایشخبر دادند.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عماد ضمن تأکید بر لزوم و ضرورت تشکیل و فعالیت مدرسه اسلامی هنر، نکاتی را در راستای بهره مندی بهتر مدرسه از ظرفیت های موجود در حوزه و نظام، از جمله تعامل با شورای گسترش ، راه اندازی کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره در حوزه هنر اسلامی بیان کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *