بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه؛ در ديدار معاون پژوهش حوزه و برخي مسؤولان اين معاونت با مسؤولان مؤسسه فرهنگي اطلاع‌رساني تبيان؛ زمينه‌ها‌ و راهكارهاي همكاري و تعامل فيمابين مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين نشست كه در دفتر اين مؤسسه در قم صورت پذيرفت، مديران مؤسسه تبيان با ارائه‌ گزارشي مشروح از پيشينه، اهداف، فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آن، به تشريح بخش‌ها و گزينه‌هاي مختلف پايگاه اطلاع‌رساني تبيان پرداخته و ظرفيت‌ها و امكانات اين سايت را توضيح دادند.
مسؤول نمايندگي مؤسسه تبيان در قم با اشاره به ضرورت بهره‌گيري از ابزارهاي نوين اطلاع‌رساني در راستاي نشر معارف اسلامی، به زمينه‌هاي ارتباط اين مؤسسه با بخش‌هاي مختلف حوزه‌ علميه اشاره و نسبت به گسترش و تعمیق همکاری با معاونت پژوهش حوزه ابراز تمايل و علاقه‌مندي نمود.
حجت‌الاسلام سلطاني مهاجر با اشاره به تأسيس مؤسسه‌ تبيان در سال 1380 توسط سازمان تبليغات اسلامي؛ توجه به زيرساخت، محتوا و كاربر را به عنوان سه محور عمده فعاليت‌هاي آن برشمرد و افزود: پايگاه مجازي تبيان از هنگام تأسيس تاكنون 490 ميليون مورد و روزانه به طور ميانگين حدود 500 هزار بازديد كننده داشته است. وي با تشريح بخش‌هاي مختلف اين سايت، زمينه‌هاي همكاري با معاونت پژوهش را به ويژه در بخش‌هاي «دين و انديشه»، «حوزه‌ علميه» و «كتابخانه» سايت برشمرد.
در این نشست معاون پژوهش حوزه با تقدير از فعاليت‌هاي صورت‌ گرفته در تبيان، به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مدیریت حوزه در جهت سامان‌دهي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني، امكانات نرم‌افزاري و بانك‌هاي اطلاعاتي اشاره نموده و افزود: دبيرخانه شوراي عالي حوزه در حال طراحي اصول سياست‌ها و برنامه‌هاي كلان در اين زمينه است و مركز مديريت نيز برنامه‌هاي اجرايي و فعاليت‌هايي را به اين منظور در دست اقدام دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عماد همچنين مؤلفه‌هاي ناظر به پژوهشگران، مراكز پژوهشي، انجمن‌ها و قطب‌هاي علمي، مجلات و محصولات پژوهشي، كرسي‌هاي نظريه‌پردازي و كتابخانه‌هاي تخصصي را از جمله زمينه‌هاي همكاري معاونت پژوهش حوزه با مؤسسه تبيان برشمرد و با معرفي بخش‌هاي مختلف معاونت پژوهش و ظرفيت‌هاي موجود، ابراز اميدواري كرد با ايجاد هماهنگي ميان اين دو نهاد، فعاليت‌هاي مشترك و مفيدي برنامه‌ريزي و پي‌گيري شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي مدير كل امور پژوهشي معاونت نیز با اشاره به ضرورت پرهيز از فعاليت‌هاي موازي و مكرر در اين عرصه، تشكيل كميته‌اي مشترك جهت بازشناسي زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي موجود و هدايت امكانات و سرمايه‌ها در عرصه‌ فني و محتوايي را درجهت هدف مشترك مورد تأكيد قرار داد.
در اين نشست مقرر گرديد ارتباط فيمابين ادامه يابد و زمينه‌ها و نحوه‌ همكاري نيز طراحي و برنامه‌ريزي گردد.
در اين نشست كه در تاريخ سوم آبان ماه سال جاري برگزار شد، حجج ‌اسلام آقايان عماد معاون پژوهش حوزه، رفيعي مدير كل امور پژوهشي، حسيني كاشاني مسؤول اداره‌ امور پژوهشگران، حميدي نور مسؤول روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه، سلطاني مهاجر مسؤول نمايندگي مؤسسه تبيان در قم و چند تن از مسؤولان اين مؤسسه‌ حضور داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *