بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای معاونت
  • |
  • اولین نشست مشترک معاون محترم پژوهش حوزه های علمیه با مدیر و همکاران مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور برگزار شد .

پیرو تفاهم نامه فی مابین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مرکز بین المللی میکرو فیلم نور اولین نشست مشترک معاون محترم پژوهش حوزه های علمیه با مدیر و همکاران مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور برگزار شد .
در این نشست راهکارهای ارتقاء سطح همکاری های مشترک در خصوص ساماندهی نسخ خطی و منابع چاپی کهن و نادر دو نهاد مطرح گردید :
در این نشست که به میزبانی مدیریت امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه در ساختمان انجمنهای علمی برگزار شد ، حجج اسلام مقیمی معاون محترم پژوهش حوزه، فرهنگیان مدیر امور پژوهشی معاونت پژوهش، رائیجی مدیر اداره امور کتابخانه های معاونت پژوهش ، دکتر خواجه پیری و حجت الاسلام عالمی و جناب آقای علی پور از مرکز بین‌المللی میکرو فیلم نور و حجت الاسلام والمسلمین زنگویی مدیر آموزشهای کاربردی حوزه¬های علمیه ، راهکاری های ایجاد همکاری های مشترک در خصوص شناسایی و ساماندهی و اشاعه ی میراث مکتوب حوزه و ایجاد بانک اطلاعاتی از این نسخ مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
همچنین در خصوص ضرورت آموزش مسئولان کتابخانه¬های حوزی سراسر کشور و طلاب علاقمند در رشته های نسخه شناسی ، مرمت ، فهرست نویسی و نشر محتوای دیجیتالی ، طرفین اعلام آمادگی نموده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
لازم به ذکر است مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور ، مرکزی پژوهشی در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو در کشور هند است که به تهیه میکرو فیلم، عکس برداری، مرمت و نشر نسخه‌های خطی کهن به صورت چاپ همانند می‌پردازد. این مرکز در سال ۱۳۶۴ با تلاش دکتر مهدی خواجه پیری با هدف حفظ و نشر میراث مکتوب اسلامی-ایرانی بنیان‌گذاری شده است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *