بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی با بیان اینکه یکی از گروه‌های علمی فعال در انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گروه فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که این گروه در سال جاری انجام داده تهیه و تدوین اولویت هایی برای برگزاری نشست های علمی است.

مدیر گروه فرهنگ و هنر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: طراحی این نشست‌ها در جهت گسترش ساختارهای معرفتی  در جامعه، توسعه مطالعات فرهنگ و هنر دینی در نظام علمی کشور، کمک به توسعه نمادهای دینی در عرصه هنر و تقویت مناسبات دینی هنرمندان است.

وی کمک به شگل گیری و تقویت اجتماع علمی در دو حوزه مطالعات فرهنگ و هنر دینی را یکی دیگر از اهداف نشست های علمی گروه فرهنگ و هنر دانست و تأکید کرد: زمینه سازی برای راه اندازی شبکه نخبگان علمی عرصه فرهنگ و هنر دینی، اشاعه تعاملات ملی و فراملی در عرصه فرهنگ و هنر و کمک به تأمین نرم افزارهای ارکان سیاست گذاری کشور در حوزه‌های فرهنگ وهنر دینی نیز از دیگر اهداف ما است.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی تصریح کرد: گروه فرهنگ و هنر از همه نخبه‌گان و اندیشمندان حوزوی که در عرصه فرهنگ و هنر دینی فعالیت دارند دعوت می کند تا یاری رسان انجمن در دستیابی به اهداف یادشده باشند؛ در حال حاضر نشست های علمی در دستور گروه است که از این میان می توان به «مبانی روشی اندیشه فرهنگی»، «فضای مجازی وفرهنگ دینی»، «روحانیت و پسا مدرن فرهنگی»، «نقش آفرینی هنر در ترویج شعائر اسلامی و تعالی نمادهای دینی»، «نقش حوزه‌های علمیه در توسعه و ترویج فرهنگ دینی»، «تحولات فرهنگی روحانیت» و «مسأله شناسی فرهنگی و مسائل فرهنگی حوزه» اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین نشست «شناسایی ظرفیت‌های حوزه در تبلیغ فرهنگ ایرانی-اسلامی»، «شیوه‌های نهادینه سازی فرهنگ مبتنی برسیره معصومین در خانواده»، «روحانیت ومدرنیته فرهنگی»، «چیستی و مؤلفه‌های فرهنگ و هنر دینی»، «چالش های هنر دینی در سینمای امروز»، «فرصت های هنری در نهاد روحانیت»، «بایسته‌های هنری در تبلیغ سنتی» نیز در اولویت های گروه فرهنگ و هنر قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *