بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در ابتدای این دیدار صمیمی، مدیر محترم حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده و پیش روی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حمایت بیش از پیش نهاد مرجعیت شیعی، به ویژه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی را خواستار شدند.

این مرجع عظیم الشأن صحبت های خود را اینگونه آغاز کردند: «انشالله شما با این نیت پاک و پشتکار موفق خواهید شد؛ ما دعاگویتان هستیم و در کمک کوتاهی نداریم؛ آنچه از دست ما برآید در خدمت شما هستیم.»

ایشان در ادامه فرمودند: حوزه باید حول سه محور اساسی حرکت کند «آیاتٌ محکمةٌ، سنةٌ عادلةٌ، فریضةٌ قائمة». انسان مرکب است از عقل و هوی و از جهت عقل،  محتاج به کمال علم است.

 در حوزه کاری کنید که انسان کامل تولید شود آن هم با اتکا به سه کلمه مهم «تحکیم عقاید»، «تهذیب و تذکیه نفس» و «اشتغال به طاعت»

معظم له همچنین در خصوص مسائل مستحدثه فرمودند: چون انسان  از ترکیب بدن عادی و عقل تشکیل شده و در حال تغییر است و از آنجا که این تنِ مرکب، مستحدث می شود، باید علوم هم در همه جهات مرتبط با انسان، مستحدث شود، وگرنه به زوال می انجامد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *