بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش سایت اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ جلسه هم اندیشی با مدیران اجرایی انجمن های علمی حوزه با حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی برگزار شد.

در این جلسه که صبح دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، راهکارهای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت های علمی انجمن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی در ابتدای جلسه با انتقاد از وضعیت کنونی انجمن های علمی، اظهار داشت: متاسفانه انجمن های علمی حوزه در راستای مسائل نظام و دغدغه های رهبر معظم انقلاب آنگونه که باید و شاید فعالیتی نداشته اند.

وی ادامه داد: از جمله مسائلی که انتظار می رفت در انجمن های علمی با جدیت بیشتری پیگیری شود؛ الگوی اسلامی ایران پیشرفت؛ سند توسعه 2030 ،  بحث کاهش جمعیت و منابع طبیعی بود که امیدواریم بیش از پیش بر روی آنها تمرکز شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه مدیران اجرایی انجمن ها در پیشبرد اهداف مورد نظر، ابراز داشت: از سیاست های معاونت پژوهش در دوره جدید این است که انجمن ها با کمک دبیران اجرایی آنها در این گونه مسائل با توان مضاعفی فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از این به بعد تخصیص اعتبارات براساس عملکرد انجمن ها در پاسخ گویی به نیازهای مورد اشاره خواهد بود.

لزوم اصلاح و به روز رسانی آیین نامه های انجمن ها از دیر بخش های مورد اشاره حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی بود که در این باره اظهار داشت: دبیران اجرایی انجمن های علمی کارگروهی تشکیل دهند و مشکلات آئین نامه ها را تخریج و برای تبیین و یا اصلاح به معاونت پژوهش ارجاع دهند تا پس از کارشناسی و اصلاح جهت اجرا به انجمن ها ارسال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *