بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ هفتاد و هفتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر منشورات با حضور حجج اسلام و المسلمین، میرمعزی، رفیعی، محمدی، کاویانی و آقایان فرهنگیان و شیعی برگزار شد.

در این جلسه، دو موضوع، انتشار دفتر پنجم «نمایه چکیده نشست‌های علمی حوزوی»؛ و انتشار کتاب «سیره علمی علامه طباطبایی» در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام محمدی، توضیحاتی را درباره فرایند تهیه و نگارش پنجمین دفتر «نمایه چکیده نشست‌های علمی حوزوی» ارائه و با اشاره به ضرورت‌ها، اهداف و ویژگی‌های این اثر، برخی پرسش‌های اعضای شورا را در این باره پاسخ داد.

 در ادامه مصوب شد برای تکمیل این اثر، نشست‌های بیشتری از مراکز علمی معتبر جمع‌آوری و به این مجموعه افزوده شود. همچنین در مقدمه نمایه، به زمان نشست‌ها، شاخص‌های ارزیابی آنها، ملاک‌های انتخاب نشست‌های مراکز و مسائل دیگری از این دست اشاره شود.

در ادامه این جلسه، اعضا به بررسی دستور دوم پرداختند. در ابتدا، حجت الاسلام والمسلمین کاویانی با اشاره به فرایند طرح مطالعاتی سیره علمی علما، به توضیحاتی درباره «سیره علمی علامه طباطبایی» پرداخته و سرفصل‌های آن را شرح داد. سپس یکایک اعضای شورا دیدگاه خود را در باره این اثر ارائه کردند که سرانجام مقرر شد پیش از انتشار «سیره علمی علامه طباطبایی» اصلاحات اعضای شورا درباره این اثر اعمال شود و دو نفر نیز آن را ارزیابی کنند.

در ادامه این جلسه، موضوع انتشار فرهنگ واژگان پژوهش به صورت خارج از دستور بررسی و مقرر شد «فرهنگ واژگان پژوهش» در 500  نسخه کاغذی و الباقی آن دیجیتالی منتشر شود.

همچنین تصمیم‌گیری در باره انتشار مستقل بخش تعاریف واژگان، به جلسه بعدی شورای منشورات موکول شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *