بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • افتتاحیه چهارمین نشست معاونان پژوهش مدیریت های استانی و منطقه ای برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، چهارمین نشست معاونان پژوهش مدیریت های استانی و منطقه ای صبح امروز چهارشنبه 4 آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عماد برگزار شد.

در آغاز این نشست که از ساعت 8 صبح امروز با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام و المسلمین عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه به تبیین نقش و جایگاه معاونان پژوهش در ارتقاء سطح پژوهشی مدارس علمیه کشور پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت گسترش پژوهش در بین طلاب حوزه های سراسر کشور، معاونت های پژوهش را متولی اصلی این امر دانست و تاکید کرد: معاونان پژوهش استان ها باید با جدیت پیگیر این امر باشند تا پژوهش جایگاه واقعی خود را در حوزه های علمیه بازیابد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد در ادامه به چگونگی ایجاد زمینه پژوهشگری در حوزه های علمیه کشور پرداخت و با اشاره به منویات رهبری درباره ضرورت پژوهش اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر ایجاد زمینه پژوهش و تحقیق در حوزه های علمیه تاکید کرده اند و این تاکید نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به این امر است و باید به آن توجه جدی شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مدیر کل دفتر اطلاع رسانی پژوهشی با اشاره به فاصله ایجاد شده بین آموزش و پژوهش در طول سالیان متمادی اظهار داشت: متاسفانه بین آموزش  و پژوهش در حوزه های علمیه شکاف ایجاد شده است که باید این روند اصلاح شده و آموزش در حوزه ها پژوهش محور شود و طلاب در سطوح مختلف آموزشی باید با مبانی پژوهش به مرور آشنا شوند.

وی با اشاره به تلاش معاونت پژوهش برای پر کردن شکاف بین آموزش و پژوهش بیان داشت: خوشبختانه معاونت پژوهش برنامه های خوبی را در این زمینه داشته و با برنامه ریزی های انجام شده پژوهش به مرور جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی اختصاص 5 نمره درسی به فعالیت های پژوهشی طلاب را در این راستا توصیف کرد و افزود: به منظور ایجاد زمینه های پژوهش و پژوهشگری در بین طلاب، آیین نامه اختصاص 5 نمره به فعالیت های پژوهشی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است: این نشست امروز و فردا با گزارشی از فعالیت های مختلف معاونت ادامه داشته و مراسم اختتامیه نیز عصر پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عماد در محل ساختمان معاونت اداری مالی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *