بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاري حوزه، حجة‌الاسلام والمسلمين سيدکاظم سيدباقري با اعلام اين خبر گفت: پروژه نيازسنجي فقه سياسي از سوي انجمن مطالعات سياسي حوزه علميه قم و با سفارش و همراهي علمي گروه نيازسنجي پژوهشي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه در حال اجراست.

مجري طرح نيازسنجي پژوهشي فقه سياسي با اشاره به مراحل اجراي اين طرح پژوهشي، گفت: پروژه نيازسنجي فقه سياسي در مرحله شناسايي نيازهاست که با توجه به تلاش‌هاي انجام شده و تعامل با وزارتخانه‌ها، نهادها، مؤسسات، شخصيت‌ها و اساتيد مرتبط با اين دانش، بيش از هزار نياز پژوهشي در اين عرصه شناسايي و تحليل آن‌ها به پايان رسيده است.

حجة‌الاسلام والمسلمين سيد باقري تصريح کرد: در اجراي اين طرح به دنبال استخراج و استنباط مسئله‌هاي مسايل پژوهشي – و نه موضوعات – هستيم و همين امر مجريان طرح را به سوي تحليل، تفسير و استنباط از موضوعات پيشنهادي از مؤسسات و اساتيد سوق داده است.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌که نيازسنجي پژوهشي فقه سياسي مي‌تواند در سطوح مختلف اعم از نگارش مقالات علمي- پژوهشي و رساله‌هاي سطح سه يا چهار، ياري‌رسان پژوهشگران و علاقه‌مندان اين عرصه باشد، ابراز داشت: اين طرح مي‌تواند به برجسته‌سازي و فراگيري و همه‌گير شدن فقه سياسي ومسايل آن درحوزه‌هاي علميه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقيقي بينجامد و آن را در کانون توجه و پژوهش قرار دهد.

براساس اعلام معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه، طرح نيازسنجي پژوهشي فقه سياسي يکي از کلان‌طرح‌هاي نيازسنجي پژوهشي دانش‌هاي حوزوي است که در دستور کار گروه نيازسنجي پژوهش دفتر مطالعات پژوهشي اين معاونت قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *