بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، در سخنانی در این مراسم، حوزه علوم انسانی را یکی از حوزه‌های مهم دانش برشمرد و تأکید کرد که عرضه درست محتوا در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: در همه بخش‌های علوم باید توازن وجود داشته باشد و به اندازه علوم پایه، در علوم انسانی نیز در کشور باید تولید و عرضه محتوا صورت گیرد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در سخنانی در این مراسم گفت: دانش معرفتی بن‌مایه اصلی برای شکل‌گیری جامعه و تمدن‌سازی اسلامی است و کشور در مرحله جامعه‌سازی اسلامی قرار دارد و باید مقدمات تمدن‌سازی اسلامی فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: طلبه‌های جوان پرتوان هستند و رسالت اصلی آنها کمک به تولید علوم دینی برای جامعه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این آیین ضمن خوشامدگویی به میهمانان، گفت: از زمان آغاز فراخوان 545 اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) استان سمنان ارسال شد که از این تعداد 19 اثر به عنوان برترین آثار استان انتخاب شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد افزود: از 545 آثر رسیده به دبیرخانه اولین جشنواره استانی علامه حلی(ره)، 71 اثر مربوط به حوزه خواهران و مابقی مربوط به طلاب برادر استان است.
از 19 اثر منتخب در جشنواره استان سمنان، 2 اثر به طلاب برادر و 17 اثر به طلاب خواهر تعلق داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *