بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • ارسال 250 اثر به جشنواره بین‌المللی امام خمینی(ره)/ سوم بهمن‌؛ زمان برگزاری جشنواره
علیرضا ناییج، دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‏‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: فعالیت‎‏های انجمن مطالعات اسلامی حوزه‎های علمیه، در عرصه‎های مختلف برگزار می‎شود.
وی افزود: یکی از برنامه‎های اصلی این انجمن، برگزاری جشنواره اندیشه‎های سیاسی امام خمینی(ره) در قالب بررسی آثار اندیشه سیاسی اسلام است.
دبیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه تصریح کرد: این جشنواره سوم بهمن ماه با حضور اندیشمندان حوزوی و علاقه‎‏مندان به فعالیت‎های علمی در عرصه سیاست اسلامی در مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: در این جشنواره آثار طلاب پِژوهشگر در حوزه اندیشه سیاسی طی سه مرحله از سال 1385 جمع آوری شد؛ تاکنون بیش از 250 کتاب و اثر پژوهشی در قالب رساله دکترا و سطح چهار حوزه به دبیرخانه رسیده است.
ناییج با اشاره به برگزاری شش پیش نشست داخلی و بین‌المللی، قبل از برگزاری جشنواره، ادامه داد: با 15 موسسه و مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره هماهنگی‌هایی انجام شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون سه کمیته علمی، اجرایی و بین‌الملل به منظور انجام سریع‌تر کارها تشکیل شده‌ و امیدواریم بتوانیم بحث اساسی و کلیدی نیازشناسی، ظرفیت‌سنجی و رصد اندیشه سیاسی اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دهیم؛ البته این کار در قالب شناسایی نویسندگان، نهادها و مجلات برتر در حوزه اندیشه سیاسی اسلام صورت می‌گیرد.
ناییج همچنین از رایزنی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: معاونت‌های بین‌الملل و پژوهش حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دانشگاه مفید، جامعه‌المصطفی(ص) و استانداری قم، در برگزاری جشنواره با انجمن مطالعات سیاسی حوزه‌ همکاری دارند.

 

نظرات بینندگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *