بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ در نشست آیت الله اعرافی با مدیران مراکز استانی حوزه های علمیه که  در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  برگزار شد، گزارشی از وضعیت پژوهشی حوزه های علمیه ارائه شد.

در امر پژوهش پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه در این نشست به ارزیابی پژوهش در حوزه پرداخت و گفت: ما می توانیم دو مدل ارزیابی از میزان تحولات و پیشرفت ها از موضوع پژوهش در حوزه داشته باشیم؛ ارزیابی اول نسبت به گذر زمان است که با مقایسه پژوهش با ده سال گذشته، نرخ پیشرفت فوق العاده ای داشته ایم.

وی ادامه داد: در دوره اخیر، قریب به 16 هزار مقاله از استان های گوناگون برای ما ارسال شده است که بسیار مناسب می باشد؛ اما اگر ارزیابی ما نسبت به ظرفیت حوزه، دانش های دینی و مأموریت انقلاب اسلامی باشد، باید بگوییم که در مقوله پژوهش بسیار عقب هستیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه یکی از ضروریات امروز حوزه های علمیه را احیاء گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این موضوع در شش ماهه اخیر مکرر از ناحیه رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته که نیازمند تأمل جدی و مأموریتی بزرگ می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد، حضور حوزه در عرصه های علمی جهان را مهم دانست و خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت علمی حوزه بالاست، اما در عرصه علمی جهانی سهم زیاد و قابل توجه نداریم که باید برای آن فکری شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز رتبه دانشگاه های کشور در علوم انسانی نسبت به مراکز علمی جهان بالا نیست و با تلاش و همت می توان پیشرفت های خوبی را به دست آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *