بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

صبح روز چهارشنبه (16 اسفند 96) اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در روز اول این اجلاسیه و پیش از ظهر، آیت الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله اعرافی،مدیر حوزه های علمیه و همچنین حجج الاسلام والسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی، رستم نژاد، معاون آموزش های علمیه سخنرانی نمودند و در برنامه های بعد از ظهر روز اول این اجلاسیه  ۱۴ کمیسیون در موضوعات مختلف و به صورت همزمان برگزار شد.

در روز دوم اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور، طرح های تخصصی معاونت ها ارائه  شد و حجت السلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه سخنرانی نمود.

حجت السلام والمسلمین میرمعزی در ابتدا با اشاره به روایت «العِلمُ سُلطانٌ …» از امام علی (ع)، خواهان تاکید و توجه مدیران مدارس علمیه کشور به امر پژوهش و علم شد.

وی افزود: اگر پژوهش مغفول بماند و تاکیدی در این زمینه صورت نگیرد، هیچ تحولی در پیشرفت علوم انسانی و اسلامی و همچنین الگوی توسعه اسلامی ایرانی  صورت نخواهد گرفت.

در ادامه، معاون پژوهش حوزه های علمیه، با بیان نکاتی، انتظارات معاونت پژوهش حوزه های علمیه از مدیران مدارس علمیه سراسر کشور را بیان نمود.

بهبود وضعیت ساختار و تشکیلات پژوهشی مدارس، ارتقای کیفی تحقیقات کلاسی طلاب، برگزاری دوره های ارتقای دانش و مهارت پژوهشی، اهتمام به برگزاری جشنواره مقالات در راستای  جشنواره علامه حلی، راه‌اندازی و حمایت از نشریات علمی مدارس و … از جمله نکات مطرح شده از سوی معاون پژوهش حوزه های علمیه بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *