بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • آیت الله حسینی بوشهری پرداختن به کار پژوهشی از رسالت های سترگ حوزه های علمیه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، آیت الله حسینی بوشهری مدیر محترم حوزه های علمیه در شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه به ایراد سخنرانی پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری در ابتدای این سخنرانی اظهار داشت: قبل از شروع سخن لازم می دانم از حضور کریمانة شما فرهیختگان و فرزانگان و محققان ارجمند که در این همایش شانزدهم به عنوان همایش کتاب سال حوزه حضور پیدا کرده­اید صمیمانه و متواضعانه تقدیر و تشکر کنم.

ایشان در ادامه با تقدیر و تشکر از معاونت پژوهش در برگزاری این همایش، بیان داشت:  از برادران عزیز دست اندرکار معاونت محترم پژوهش و همکاران بزرگوار و مجموعه هایی که در خلق آثار این همایش تلاشی مجدّدانه و مجاهدانه داشته اند صمیمانه سپاسگزاری می­کنم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، بیان داشت: از اهانتی که در این ایام به محضر قدسی رسول گرامی اسلام خاتم انبیاء محمد مصطفی(ص) انجام شده است به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تسلیت عرض می کنم.

رسالت حوزه های علمیه در ارتقاء پژوهش حوزوی از دیگر بخش های سخنرانی مدیر حوزه های علمیه بود، ایشان دراین باره متذکر شد:  اگر بخواهیم رسالتهای حوزه ­های علمیه را در یک جمله کوتاه بشماریم و بیان کنیم باید بگوییم یکی از رسالتهای مهم حوزه های ما در کنار دانش اندوزی و آموزش، در کنار اخلاق و تهذیب، در کنار کار تبلیغی رسالت سترگ پژوهشی است. وی اضافه کرد: اگر امروز در حوزه­ های علمیه از آثار پیشینیان و برکات و خیرات بجای ماندة علمای سلف­مان بهره مندیم،  حقیقت امر این است که امروز وجود آنها در میان ما نیست آنچه هست آثار قلمی آنها و تألیفات آنها و کارهای دقیق و پژوهشی آنهاست.  امروز شیخ انصاری ، صاحب کفایه ، سید مرتضی ، صاحب جواهر و شیخ طوسی بزرگ و دهها و صدها نفر از بزرگان شیعه در میان ما نیستند اما چشم ما به آثار گرانسنگ و ارزشمند آنها روشن است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در تک تک کتابخانه های ما چه کتابخانه های شخصی ما و چه کتابخانه های بزرگمان موقعی که می خواهیم افتخارات مان را بشماریم روی کارهای پژوهشی بزرگانمان انگشت می گذاریم. بنابراین نقش پژوهش یک نقش جدی و انکار ناپذیر است. که حوزه های علمیه باید بیش از پیش به آن توجه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *