بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

حضرت آیت‌الله سبحانی در مراسم یازدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهارداشتند: باید حوزویان هر روز کوشش کنند و افق های تازه‌تر را باز کند و گام های مهمتری را بردارند چرا که اگر علم متوقف شود، خسارت های جبران ناپذیری به فکر و بدنه جامعه وارد می‌شود.

ایشان در ادامه افزودند: علم اگر مکتوب شود ارزش آن بالاتر و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود حوزه علمیه باید برای تربیت عالمان بزرگ برنامه‌ریزی کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: علاوه بر تولید علم، باید سرمایه‌گذاری در تولید علم و تقویت پژوهش در جامعه علمی کشور به ویژه حوزه‌های علمیه صورت گیرد، البته این تشویق‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است، ولی باید برای تولید علوم دینی و معارف اعتقادی سرمایه گذاری بیشتری نمود.

معظم له بیان  داشتند : در جهان امروز سرمایه گذاری برای تولید علم و تحقیق بالاترین برنامه‌ها و بودجه‌ها را به خود اختصاص داده است و در حوزه نیز باید برای گسترش معارف اسلامی و شیعی در جهان، سرمایه‌گذاری را افزایش داد.

ایشان تصریح کردند: حوزه یک قطب دینی و علمی و تحقیقی مهم کشور است که باید در سه محور مهم تشویق پژوهشگر ، سرمایه گذاری علمی و برنامه ریزی برای آینده علم تلاش کند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: دایره علمی شیعه غالبا فقه است و باید در فقه برنامه‌ریزی کرد و کاستی ها را برطرف نمود .

ایشان عنوان کردند: در تحقیق و پژوهش، اخلاص پایه اساسی است و باید واقع بینانه و برای خدا قلم زد و یک محقق و نویسنده خلاهای جامعه و مشکلات و گره‌ها را بگشاید و اثری بنویسد که ماندگار باشد.

معظم له تصریح کردند: امروز در مسائل اعتقادی  خلا‌های فراوانی در جامعه وجود دارد و جامعه علمی کشور باید در مسائل اعتقادی و حل شبهات فکری، فلسفی و کلامی تلاش بیشتری داشته باشد و حوزه‌های علمیه باید در این راستا پیش‌گام باشند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفتند: شهید مطهری به ظاهر فردی واحد بود ولی در واقع یک امت بود و یک تنه در موضوعات مختلف صاحب اثر بود و بسیار تفکر می کرد.

ایشان درپایان خاطر نشان کردند: شهید مطهری به دنبال پر کردن خلا ها ی جامعه با اخلاص گام برداشت و این چنین ماندگار شد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *