بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

  • خانه
  • |
  • خبرهای معاونت
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور: سامانه پژوهشگران برای اساتید و طلاب راه اندازی شد. اساتید دوره های پژوهش را بگذرانند

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور از راه اندازی سامانه پژوهشگران خبرداد و گفت: این سامانه مقالات طلاب و اساتید را ثبت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی صبح امروز در اجلاسیه استانی معاونین پژوهش حوزه علمیه فارس که در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر تعالی پژوهش در ساختار حوزه های علمیه در یک الی دو سال اخیر گام هایی را برداشته ایم که برخی از آنان به ثمر نشست و برخی دیگر در حال اجرا است.

وی در ادامه در خصوص همراهی اساتید در عرصه پژوهش اضافه کرد: یکی از ارکان حوزه نقش استاد است، برای اینکه بتوانیم پژوهش را پویا کنیم باید اساتید در میدان پژوهش حضور داشته باشند، برای تحقق این امر چندگام برداشته شده تا مسیر همراهی اساتید فراهم شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که از قبل برای اساتید بوده، ماده واحده است، به این نحو که پس از شهریور ۱۴۰۲ اساتیدی که اشتغال به تحصیل دارند باید دوره هایی را از پژوهش گذارنده باشند، پس از آن جذب و استمرار اساتید الزام بر ماده واحده دارد.

وی افزود: نمی خواهیم استاد را با پاس کردن دو واحد آن را تبدیل به محقق کنیم، در واقع در صدد این هستیم که استاد حداقل آشنایی پژوهشی را داشته باشد، از این رو در جذب اساتید نیز با آموزش توافق شده که مقداری سخت گیری داشته باشیم، البته که باید دوره های پیشرفته را برای اساتید برگزار کنیم، هزینه دوره ها را ستاد پرداخت خواهد کرد، هدف مندی خدمات برای اساتید از جمله دیگر مواردی است که برای تشویق در نظر گرفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: سیاست معاونت پژوهش برای سطح یک و دو آموزش مکمل پژوهش است، در سطح یک طلبه نباید تولید اندیشه کند بلکه می خواهیم تجربه پژوهشی داشته باشد.

وی از راه اندازی سامانه پژوهش‌گران خبرداد و بیان داشت: در پرونده علمی طلب که نمرات ثبت می شد پرونده پژوهشی نیز ثبت می شود، در این سامانه یکسری از فعالیت ها را استاد باید ثبت کند و یکسری را خود طلبه باید ثبت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *