بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای معاونت
  • |
  • در هم‌اندیشی با مدیران و فعالان عرصه تبلیغ رسانه‌ای و مجازی مطرح شد: لزوم ایده پردازی برای الگوهای تبلیغ تهاجمی

🔹معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار کرد :
هم‌اندیشی با مدیران و فعالان عرصه تبلیغ رسانه‌ای و مجازی

لزوم ایده پردازی برای الگوهای تبلیغ تهاجمی

🔹حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، در هم‌اندیشی که با فعالان عرصه تبلیغ رسانه‌ای و مجازی که صبح روز پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲، برگزار شد، بیان داشت:

مسئله اصلی این نشست ایده پردازی برای دستیابی به الگوهای جدید و نوین تبلیغ تهاجمی در راستای پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب است. از این روی با عملیاتی کردن این دغدغه باید به الگوهای جدید و کاربردی دست یافت.
وی افزود: حل مسائل جامعه در عرصه پژوهش از مصادیق تبلیغ است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تولید محتوای مناسب و تربیت مبلغ کارآمد و نیز توجه به لایه‌های پنهان تبلیغی از مهمترین مسائل این عرصه می‌باشد.

🔵 مدعوین و مهمانان در این هم‌اندیشی جمعی از فعالان و مسئولان فرهنگی و تبلیغی از حوزه‌ه علمیه خواهران صدا و سیما و مراکز و نهادهای فرهنگی و رسانه ای همسو نیز حضور داشتند.
اهم ایده هایی که در این هم‌اندیشی مطرح شد موضوعاتی بدین شرح بود:
بررسی موردی سبک و روش برخی از مبلغان شهیر، توجه به مرجعیت علمی واحتماعی حوزه‌های علمیه، لزوم دشمن شناسی، ضرورت مسئله یابی در امر تبلیغ ناظر به میدان، توجه به شاخه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی در تبلیغ، برجسته سازی و معرفی الگوها و چهره‌های تاثیرگذار و تراز تبلیغی، معرفی آثار و کتاب‌های تخصصی به مبلغان، ورود کنشگرانه پژوهش در تبلیغ تهاجمی، بهره‌گیری از ظرفیت اعضای هیئت علمی مراکز پژوهشی، تمرکز زدایی از محور قرار دادن قالب‌های دیربازده مانند کتاب و مقاله، تشکیل مرکز رصد و ایده‌هایی از این دست بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *