بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره علامه حلی در استان اصفهان صبح روز چهارشنبه ۶ دی‌ماه برگزار شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه علما و بزرگان شیعه در زمینه کتابت فعال بودند و کلام ائمه را به نگارش در می‌آوردند، گفت: کار روحانیت، پژوهش‌گری است و این امر، از گذشته در حوزه‌ها مرسوم بوده است.

وی افزود: شما طلاب جوان نیز می‌بایست در آثار و مقالات خود، علاوه بر مطالعه و بررسی مطالب دیگران، خودتان هم چیزی به آن حوزه دانشی اضافه نمایید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن جلالی، معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز در این مراسم بر لزوم تداوم حمایت از برگزیدگان ادوار این جشنواره تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی، دبیر جشنواره سراسری علامه حلی(ره) نیز در سخنانی ضمن اشاره به وفات حضرت ام‌البنین(س) به ایمان و معرفت آن بانو در شناخت جایگاه اهل‌بیت(ع) اشاره کرده و گفت: مزیت ام‌النین(س) به دلیل معرفت و ایمان بلند او به مقام عصمت اهل‌بیت(ع) بوده، به نحوی که به‌رغم فداکاری برای اینکه فرزندان فاطمه(س) جای خالی مادر را احساس نکنند، شأنی بالاتر از کنیز آن حضرت برای خویش قائل نبود.

در پایان این مراسم از ۳۲ نفر از برگزیدگان این جشنواره استانی شامل هشت استاد منتخب و ۲۵ طلبه جوان منتخب با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *