بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از روابط عمومی مؤسسه دین و معنویت آل یاسین؛ کتاب «سبک هتلداری پایدار با نگرش به منابع اسلامی»، توسط این مؤسسه منتشر شد.

این کتاب، از مجموعه آثار سبک زندگی اسلامی است که توسط موسسه دین و معنویت آل یاسین منتشر می‌شود. در این اثر که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد تقی فعالی با همکاری حجت الاسلام حمید فلاحتی نگاشته شده است، صنعت هتلداری به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر گردشگری، از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و با بهره‌گیری از آیات و روایات، تلاش شده است الگویی از هتلداری براساس معیارها و آموزه‌های اسلامی ارائه گردد.

کتاب هتلداری پایدار در سه فصل تنظیم شده است؛

فصل اول با عنوان چیستی، پیشینه و انواع هتل؛ کنکاشی در متون تاریخی و اسلامی برای بررسی معنای هتل، جایگاه صنعت هتلداری، پیشینه هتلداری در جهان غرب، تمدن اسلامی و تاریخ ایران زمین و بیان انواع هتل است.

فصل دوم با عنوان بایسته‌های هتلداری در پی آن است تا نظام آراستگی را در ارتباط با مشتری و مهمان بیان کند، در این قسمت مطالبی در خصوص آراستگی ظاهر کارکنان، آراستگی محیط هتل و آراستگی رفتار کارکنان بیان می‌شود.

در فصل سوم این مجموعه، آسیب‌های این صنعت در دو دسته؛ آسیب‌های اخلاقی رفتاری و آسیب‌های محیطی مورد بررسی قرار گرفته است.

در این اثر، ایدة «هتل سبز» که با محیط زیست کاملاً سازگاری دارد براساس الگوی کاملاً دینی طراحی و ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *