بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا در اصفهان، فریبرز راهدان، رییس پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در نشست خبری ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان، با اشاره به ارسال 151 مقاله به دبیرخانه همایش اظهار کرد: از این تعداد مقاله در مرحله اول 86 مقاله پذیرفته شد و در مرحله نهایی نیز 36 مقاله برگزیده شد که در قالب 5 جلد کتاب به چاپ خواهد رسید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به صاحبان مقالات برتر فرصت ارائه حضوری مقاله، ارسال مقالات به مجلات معتبر علمی پژوهشی، اهدای جایزه ویژه در حضور مقامات کشوری و رهبران ادیان، ارائه لوح و تندیس همایش اختصاص خواهد یافت و مقالات برگزیده در اسناد علمی دفتر تبلیغات اسلامی ثبت خواهند شد ضمن اینکه حق‌التألیف به این مقالات اختصاص یافته است.
راهدان با اشاره به تشکیل 9 کمیته تخصصی برای ساختار اصلی همایش تصریح کرد:  رهبران و بزرگان ادیان صابئین، کلیمیان، آشوریان، زرتشتیان و ارامنه در کنار مذاهب اسلامی در این همایش حضور دارند و حدود بیست نهاد در برگزاری همایش با دبیرخانه همایش ادیان توحیدی همکاری دارند.
دبیر اجرایی همایش بین المللی ادیان توحیدی با اشاره به استقبال بسیار خوب پژوهشگران از این همایش ابراز کرد: 209 چکیده مقاله به این همایش ارسال شد و در این میان مقالات برتر انتخاب شدند، همچنین مراکز کشوری و انجمن‌های مختلف کشوری حضور چمشگیری در این همایش دارند و رهبر صابئین جهان، اسقف اعظم شرق، رییس انجمن کنکاش زرتشتیان ایران از جمله حاضرین در همایش خواهند بود.
وی از مشارکت نهادهای علمی و سیاسی مختلف به صورت فعالانه در همایش ادیان توحیدی خبر داد و تصریح کرد: از کشورهای عراق، یمن، آلمان، مراکش، هند و کنگو مقالاتی دریافت کردیم، در روز برگزاری همایش هم با هماهنگی و مشارکت جامعة المصطفی العالمیه بیش از 35 ملیت در همایش شرکت می‌کنند، نمایندگان خواهر خوانده های استان اصفهان نیز در این همایش حاضر هستند.
راهدان در ادامه با اشاره به تشکیل پنل های تخصصی ارائه مقالات در عصر روز همایش گفت: این همایش به صورت گسترده در سطح رسانه ای تبلیغ شد و شبکه هایی نظیر پرس تی وی، العالم و شبکه های استانی از مهم‌ترین منابع تبلیغاتی این همایش بین المللی بوده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *