بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت الاسلام رضا حاج آقایی، با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و آموزشی مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند، گفت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند به عنوان یکی از اولین مدارس استان تهران در امر تحقیق و پژوهش و ترغیب طلاب به مقاله نویسی پیش گام بوده است.

وی ادامه داد: مجله­ “مرآت” در راستای ایجاد فضای علمی در همان اوایل تأسیس حوزه راه اندازی شد و هم اکنون هم انتشار آن ادامه دارد و در چند نوبت نیز رتبه­ ممتاز علمی و پژوهشی را کسب کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند، پژوهش را اصلی ترین بخش و قلب تپنده حوزه خواند و ادامه داد: طلاب باید نسبت به ارائه­ دو مقاله­ پژوهشی تخصصی و دو مقاله پژوهشی عمومی و کلاسی اقدام کنند و هشت نمره­ بابت پژوهش و مقاله نویسی برای آنان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حاج آقایی با بیان این که عناوین پیشنهادی به طلاب جهت انجام پژوهش براساس نیاز سنجی ارائه می شود، خاطرنشان کرد: طلاب با انتخاب یکی از عناوین، اقدام به انجام تحقیقات علمی و پژوهشی در عنوان مورد نظر می کنند و بدین طریق هم سطح علمی خود را ارتقاء می دهند و هم نتیجه ای که از  پژوهش ها حاصل می شود به نیازهای جامعه پاسخ می دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) دماوند خاطرنشان کرد: این مدرسه سال گذشته در جشنواره علامه حلی، جزء ده مدرسه اول در ارائه مقالات پژوهشی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *