بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی در مراسم رونمایی از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها،‌ با بیان اینکه وضع فعلی حوزه با گذشته قابل مقایسه نیست گفت: در حوزه علمیه تحرکات جالبی صورت گرفته است اما این تحرکات در بخش هایی غیر علوم انسانی است و باید کاری کرد تا پژوهش ها به سمت و سوی علوم انسانی برود و بتوانیم مقالاتی در حوزه بین المللی ارائه دهیم و باعث افتخار و عظمت جامعه اسلامی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: باید احادیثی که در کتاب مهم بحار الانوار وجود دارد، استخراج شود و به زبان های مختلف در دنیا منتشر گردد.

وی تصریح کرد: باید همت گماشت و کارهای خوب و قوی و قابل توجه در علوم انسانی انجام داد؛ حوزویان می توانند سالی چند مقاله علمی بین المللی ارائه دهند و باید این کار را انجام داد.

این استاد و محقق حوزه گفت: یکی از اهداف انتشارت سمت این است که در حوزه علوم انسانی و دینی کمک کند و در حال حاضر این انتشارت شناخته شده در کشورهای مسکو و پاکستان و افغانستان است و همه جا خواهان حضور نشر این انتشارت هستند.

وی افزود: باید معارف دین و اسلام ناب را خلاصه کرد و به زبان های مختلف ترجمه  نمود و در اختیار مردم جهان قرار داد.

رییس سازمان ارتباطات و تدوین کتب علوم انسانی افزود: باید به سمت کشورهای مانند روسیه  رفت و اخلاق و علوم عرفانی و قرآنی را در دانشگاه های آنان منتشر کرد در حال حاضر این زمینه و پذیرش وجود دارد و باید از این فرصت بهره برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *