بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار پژوهشی
  • |
  • همایش مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در ایران، آلمان و صربستان برگزار می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت‌الاسلام حسین عندلیب، دبیر همایش مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی ، با بیان این که این همایش پاسخی به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی و تمدن سازی مبتنی بر علوم انسانی است، اظهار داشت: این همایش در سه کشور ایران، آلمان و صربستان برگزار خواهد شد تا بتوانیم از این بستر برای ارتقای ظرفیت‌های علوم اسلامی استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که آثار این همایش به صورت مکتوب در اختیار نهادهای تصمیم گیر قرار خواهد گرفت، افزود: این سه همایش با فاصله هر یک ماه به وسیله تعدادی از مؤسسات از جمله مرکز اسلامی آخن آلمان، مرکز علوم دینی قم در صربستان و مؤسسه بین‌المللی صلح و ادیان، مؤسسه ترمینولوژی فقه، مؤسسه بهداشت معنوی، کانون تخصصی پژوهشی حضرت ولی‌عصر(عج) و تعدادی از مراکز علمی دیگر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عندلیب با بیان این که سخنرانان این همایش در صربستان دکتر تهران خلیلویچ، دکتر سعید خلیلویچ و دکتر محمد خلیلویچ از اساتید دانشگاه بلگراد خواهند بود، خاطرنشان کرد: در کشور آلمان هم دکتر محمد علیزاده به ارائه نظرات خود خواهند پرداخت و در ایران هم از اساتید برجسته علوم انسانی بهره خواهیم برد و همچنین در این همایش از اکثر اعضای انجمن علمی جامعه المصطفی برای شرکت در همایش دعوت به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: شروع این همایش در 25 مرداد امسال در ایران خواهد بود که با فاصله یک ماه دومین همایش در آلمان و یک ماه بعد همایش سوم در صربستان برگزار خواهد شد.

دبیر همایش مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در ادامه با بیان این که به شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد، افزود: مقالات برتر در این همایش امکان چاپ در نشریاتISI  را دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.cihsic.com مراجعه و در این  همایش نام‌نویسی کنند و از محورهای همایش و اطلاعات تکمیلی باخبر شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *