بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم در ابتدای این نشست علمی با اشاره به تاسیس انجمن تعلیم و تربیت گفت: این انجمن سال 83 با دریافت مجوز فعالیت خود را با جمعی از حوزویان آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی اظهار داشت: این انجمن سامان‌ بخشی به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت در حوزه، پرورش نیروی انسانی و تعمیق و توسعه پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و امکان ارتباط و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل آرا و گفت‌وگو را با برگزاری نشست‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه، نشست‌ها، اردوها و بازدیدهای علمی و دیدار با شخصیت‌های علمی، نقد کتاب‌ها و … از جمله برنامه‌های انجمن است.

حجت الاسلام کریمی بیان داشت: طرح‌های نیازسنجی دانش تربیتی و ممیزی دانش تربیتی به پایان رسیده و طرح سیره تربیتی علما در خانواده نیز در دستور کار است، اکنون بررسی پایان‌ نامه‌ ها در حوزه تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحمدلله تاکنون نشست‌هایی در زمینه رسانه، تربیت کودک و آسیب‌شناسی فعالیت تولید دانش تربیتی برگزار شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: این انجمن ایجاد ارتباط و زمینه مناسب برای شورای علمی و شخصیت‌هایی که در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند و ارتباط بین نهادهای تربیتی از طریق برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سلسله نشست‌هایی طراحی شده که در برنامه زمان‌بندی شده عملیاتی می‌‌شود، گفت: دغدغه آموزشی که در انجمن وجود دارد، این است که در نظام آموزش و پرورش کشور بحث آموزش دین چگونه علمیاتی شده و چه چالش‌هایی داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *