بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ مدیر پایگاه کتابخانه دیجیتال نور  اظهارداشت: این پایگاه با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان اقدام به راه اندازی بزرگترین کتابخانه دیجیتالی قرآن و علوم قرآنی، با بیش از هزار عنوان کتاب  در قالب  ۲۰۰۰ جلد به زبان فارسی و عربی با موضوع قرآن، تفسیر و سایر علوم قرآنی نموده است.

حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی افزود: با توجه به جایگاه والاى قرآن کریم در زندگی مسلمانان و پژوهش هاى دینى و تأثیر شگرف آن در رشد و بالندگى جوامع اسلامى و ضمن پاسداشت متون ارزشمند قرآنی، فضاى مناسبى را براى انس بیشتر با کلام وحی و آیات الهى به بهانه بهره ‏مندى روزافزون از دریاى بیکران این کتاب آسمانى در فضای مجازی فراهم نمودیم.

وی ادامه داد: از این رو با ایجاد محتوایى غنى و امکاناتى مفید در مسیر تحقیق و پژوهش، مجموعه کتب مرتبط با قرآن و علوم قرآنی و تفسیر و… را در این مجموعه براى پژوهشگران علوم اسلامى و دانش‏ پژوهان قرآنى مهیا ساخته ایم.

وی بیان داشت: متن کامل قرآن و کتاب های ترجمه، فرهنگ‌نامه ها و تفسیرهایی با روش‌ و گرایش‌های تفسیری؛ ادبی، روایی، اجتهادی، قرآن به قرآن، کلامی، عرفانی، فقهی و موضوعی و… در اختیار کاربران قرار گرفته است.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه در این کتابخانه امکان دسترسی به متن و تصویر صفحات کتب برای کاربران فراهم می باشد، گفت: ” التفسیر المنیر فی العقیدة و الشریعة و المنهج (۳۲ جلد)”، ” التفسیر الکبیر، فخر رازی (۳۲ جلد)”، ” فرهنگ قرآن(۳۳ جلد)”، ” الجدول فی إعراب القرآن و صرفه و بیانه مع فوائد نحویة هامة(۳۱ جلد)”، ” تفسیر التحریر و التنویر المعروف بتفسیر ابن عاشور(۳۰ جلد)”، “جامع البیان فی تفسیر القرآن ، تفسیر طبری(۳۰ جلد)”، ” الفرقان فی تفسیر القرآن بالقرآن و السنه(۳۰ جلد)” از جمله این کتب می باشند.

وی افزود: ” امثل البیان لمعارف القرآن(۳۰ جلد)”، “مناهج البیان فی تفسیر القرآن (۳۰ جلد)”، “تفسیر المراغی(۳۰ جلد)”، ” ‏تفسیر نمونه(۲۷ جلد)”، ” الجواهر فی تفسیر القرآن الکریم المسمی تفسیر طنطاوی جوهری(۲۶ جلد)”، ” من وحی القرآن(۲۵ جلد)”، ” تفسیر قرآن مهر (۲۴ جلد)”، ” المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغته (۲۴ جلد)”، ” الجامع لأحکام القرآن، قرطبی (۲۱ جلد)”، “تفسیر راهنما، روشی نو در ارائه مفاهیم موضوعات قرآن (۲۱ جلد)”، ” حاشیة القونوی علی تفسیر الإمام البیضاوی و معه حاشیة ابن التمجید (۲۰ جلد)”، ” روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن (۲۰ جلد)”، “الأمثل فی تفسیر کتاب الله المنزل (۲۰ جلد)” و… از جمله عناوین دیگر این کتابخانه تخصصی علوم قرآنی می باشند.

وی یادآور شد؛ علاقه مندان می توانند برای دسترسی به این کتابخانه دیجیتالی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.noorlib.ir/View/fa/Library?ListType=5&LibraryID=14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *