بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط شرکت در بخش پژوهش دومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با رویکرد ایرانی ـ اسلامی از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.

محورهای پژوهش در دومین جایزه کالاهای فرهنگی ابعاد و جوانب طراحی، تولید، توزیع و مصرف کالاهای فرهنگی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است. موضوعات اعلام شده در فراخوان عبارتند از :

– نقش نهادهای حاکمیتی در ایجاد بستر، تقویت تولید و بازار کالاهای فرهنگی

– دانش و ارزش‌های بومی در طراحی و تولید کالای فرهنگی

– علوم و فناوری‌های نو در طراحی و تولید کالای فرهنگی

– بومی‌سازی کالاهای جهانی با توجه به شاخص‌های فرهنگ ایرانی اسلامی

– نیازسنجی و شناخت مخاطب در طراحی و تولید کالاهای فرهنگی

– طراحی و تولید برای کودکان با ابعاد و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی ـ اسلامی

– جایگاه صلح، محیط زیست و تفاوت‌های فرهنگی در طراحی و تولید کالاهای فرهنگی

– عوامل مؤثر بر خرید و مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه ایران

– نقش مجامع و تشکل‌های غیردولتی و مردمی در ترویج کالاهای فرهنگی

– کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در تولید کالاهای فرهنگی

– بازارپردازی و ساخت بازارهای نو در عرضه کالاهای فرهنگی

– نقش رسانه‌ها در مصرف کالاهای فرهنگی

– شیوه‌های ورود و عرضه کالاهای فرهنگی به بازار جهانی

– روش‌های و شاخص‌های ارزشیابی کالاهای فرهنگی

 علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 88342980 تماس بگیرند و یا به سایت http://cgcf.ir مراجعه کنند.

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *