به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط شرکت در بخش پژوهش دومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با رویکرد ایرانی ـ اسلامی از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.
محورهای پژوهش در دومین جایزه کالاهای فرهنگی ابعاد و جوانب طراحی، تولید، توزیع و مصرف کالاهای فرهنگی در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است. موضوعات اعلام شده در فراخوان عبارتند از :
– نقش نهادهای حاکمیتی در ایجاد بستر، تقویت تولید و بازار کالاهای فرهنگی
– دانش و ارزشهای بومی در طراحی و تولید کالای فرهنگی
– علوم و فناوریهای نو در طراحی و تولید کالای فرهنگی
– بومیسازی کالاهای جهانی با توجه به شاخصهای فرهنگ ایرانی اسلامی
– نیازسنجی و شناخت مخاطب در طراحی و تولید کالاهای فرهنگی
– طراحی و تولید برای کودکان با ابعاد و مؤلفههای فرهنگ ایرانی ـ اسلامی
– جایگاه صلح، محیط زیست و تفاوتهای فرهنگی در طراحی و تولید کالاهای فرهنگی
– عوامل مؤثر بر خرید و مصرف کالاهای فرهنگی در جامعه ایران
– نقش مجامع و تشکلهای غیردولتی و مردمی در ترویج کالاهای فرهنگی
– کارآفرینی و فرصتهای شغلی در تولید کالاهای فرهنگی
– بازارپردازی و ساخت بازارهای نو در عرضه کالاهای فرهنگی
– نقش رسانهها در مصرف کالاهای فرهنگی
– شیوههای ورود و عرضه کالاهای فرهنگی به بازار جهانی
– روشهای و شاخصهای ارزشیابی کالاهای فرهنگی
علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 88342980 تماس بگیرند و یا به سایت http://cgcf.ir مراجعه کنند.
آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.