بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ جلال بختیاری از عضویت حوزه علمیه در ستاد هفته پژوهش خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: در گذشته آیین نامه ای به صورت اختصاصی برای ستاد هفته پژوهش وجود نداشت که این آیین نامه تدوین و براساس آن تمامی وزارتخانه ها، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه علمیه قم، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست و مرکز پژوهش های مجلس عضو این ستاد شدند.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه استانی برگزاری هفته پژوهش نیز افزود: این آیین نامه نیز برای نخستین بار تدوین شده و براساس آن نحوه فعالیت دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و نهادهای دولتی استانی برای برگزاری هفته پژوهش تعیین شده است.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: آیین نامه جشنواره دانش آموزی در هفته پژوهش نیز برای نخستین بار در ستاد هفته پژوهش تدوین شد و براساس آن برگزیدگان پژوهشی دانش آموزی در این هفته انتخاب و معرفی خواهند شد.

بختیاری با اشاره به تغییر آیین نامه تجلیل از پژوهشگران برتر نیز گفت: در گذشته شاخص های انتخاب پژوهشگران دانشگاهی و پژوهشگران مربوط به دستگاه های دولتی در یک قالب بود و بر این اساس تنها پژوهشگران دانشگاهی می توانستند در این جشنواره برگزیده شوند.

وی تاکید کرد: با بازنگری آیین نامه تجلیل از پژوهشگران برتر شاخص های انتخاب پژوهشگران دستگاه های اجرایی و دولتی تغییر کرده و این پژوهشگران براساس شاخص های جدید ارزیابی و انتخاب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *