بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام مجتبی صانعی کرمانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورای عالی حوزه علمیه کشور و تأکید بر ایجاد تحول در حوزه  علمیه از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بستر لازم برای انجام پژوهش در حوزه های علمیه محقق شود قادر خواهیم بود پژوهش را به بالندگی در مقیاس جهانی ارتقا دهیم.

وی افزود: برای دستیابی به تحول باید راه نشان ها، راهبردها و راهکارها از سطح کلی به سطوح جزئی در یک اتاق فکر رصد و بررسی شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمامی حرکت ها در زمینه تحول در حوزه های علمیه باید زیر نظر ولی امر مسلمین، مراجع تقلید و پیشکسوتان حوزه های علمیه انجام شود.

صانعی گفت: البته ایرادی ندارد مطالبه تحول در حوزه های علمیه از پایین باشد اما در نهایت باید همسویی و هماهنگی در این زمینه وجود داشته باشد تا یک مسیر منطقی طی شود.

تدوین متون جدید درسی با تایید مراجع تقلید در حوزه

صانعی تاکید کرد: متون درسی فعلی حوزه های علمیه در جایگاه خود فوق العاده هستند و زمانی باید درخصوص جایگزین برای این متون صحبت کرد که متون جدید با تایید مراجع تقلید تدوین شوند.

وی گفت: در حوزه های علمیه افراد دارای انگیزه در زمینه تحول وجود دارند که نباید به این افراد برچسب زد چراکه این افراد می خواهند در راستای تمدن سازی اسلامی و تراز مهدویت قدم بردارند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید کار گسترده در زمینه تحول در حوزه های علمیه صورت گیرد تا منجر به حرکت جهانی مهدویت شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *