بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت الاسلام مهدی حسین‌پور، از برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت خبرداد و عنوان کرد: این همایش در سال آینده همزمان با ایام نیمه شعبان در تاریخ بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود که سخنران افتتاحیه این همایش حضرت آیت الله مکارم و سخنران اختتامیه آن حضرت آیت الله سبحانی خواهد بود.

مسؤول دبیرخانه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: کار اطلاع رسانی و فراخوان مقالات به مراکز تخصصی حوزوی و مراکز آموزش عالی از شهریور ماه آغاز شده است، چرا که امسال قرار شده چهار مرکز علمی دینی مسؤولیت کمیسیون های تخصصی این همایش را برعهده بگیرند؛ این همایش در سالن اجتماعات رسول اعظم(ص) حوزه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه موضوع ویژه همایش آینده «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» است، ابراز داشت: به طور کلی این همایش در چهار محور برگزار خواهد شد که بر همین اساس نیز فراخوان مقالات داده شده است؛ محور نخست، «اسلام» است که این محور خود دارای دو زیر محور با عناوین حکومت جهانی امام مهدی(عج) و رخدادهای عصر ظهور است که این دو زیر محور دارای 15 زیر موضوع است.

حجت الاسلام حسین‌پور ادامه داد: سه محور دیگر به ترتیب «یهود و مسیحیت»، «مطالعات تطبیقی» و «کارکردها و آسیب ها» است که بر اساس توافقات انجام گرفته در محور نخست دانشگاه قرآن و حدیث، درمحور دوم دانشگاه ادیان و مذاهب، درمحور سوم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و در محور چهارم خود مؤسسه آینده روشن مسؤولیت کارگروه های تخصصی را برعهده خواهند گرفت و خود این چهار مرکز نیز وظیفه بررسی و ارزیابی مقالات را نیز در گروه های تخصصی خود عهده دار خواهند شد.

وی با اشاره به ویژگی مقالاتی که به این دبیرخانه ارسال می شود، یادآور شد: نخست همه مقالات باید شرایط مقاله علمی را داشته باشد که از جمله آن چکیده، فهرست منابع و ساختار مناسب است و دوم همه مقالات باید به صورت تایپ شده در فایل ورد باشد و در آخر اینکه مقالات قبل از ارسال به دبیرخانه دکترین مهدویت در جشنواره یا همایش دیگری ارسال نشده باشد؛ فرصت ارسال مقالات سی ام اسفندماه سال جاری است.

مسؤول دبیرخانه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت افزود: علاقه مندان می توانند مقالات خود از طریق عادی و الکترونیک به دبیرخانه همایش ارسال کنند؛ ارسال عادی مقالات به آدرس قم ـ خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه 25، پلاک 27 کدپستی: 45651 – 37137 و برای ارسال الکترونیکی به نشانی maqaleh@brightfuture.ir یا  mahdimaqaleh@gmail.com صورت می گیرد و مقالات برتر نیز در فصنامه علمی مشرق موعود و پژوهش های مهدوی به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و به ویژه مطالعه ریز موضوعات مقالات می توانند به پایگاه اینترنتی همایش دکترین مهدویت به آدرس http://mahdaviat-conference.com مراجعه و یا با شماره تلفن 15- 37833714 تماس حاصل کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *