بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش؛ کارگاه آموزشی مهارتی روش تحقیق ویژه طلاب عمومی سطح یک به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و باهمکاری واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار شد.

در این کارگاه که در قالب ۸ جلسه طی دو روز با حضور حدود ۲۰ نفر از طلاب عمومی متقاضی مدرک سطح یک برگزار شد، حجت الاسلام زردوزنیا ضمن ارائه تعاریف و مفاهیم نظری روش تحقیق، کشف هر چه بیشتر روابط موجود در موضوع را کلید فهم بهتر و دقیق تر آن عنوان کرد.

وي در ادامه این کارگاه، با مروری بر مفاهیم مساله شناسی، شناخت متغیر، فرضیه سازی و روش های نفوذ به موضوع، گفت: یکی از بهترین راه ها برای یادگیری یک مهارت، تمرین عملی آن از طریق نقد و بررسی فعالیت های انجام شده توسط سایرین است.

در پایان این کارگاه با راهنمایی و نظارت استاد، شرکت کنندگان در قالب گروه های سه نفره مطالب کارگاه را به طور عملی پیاده کردند.

گفتنی است، یکی از مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، برگزاری کارگاه های مهارتی مختلف، با هدف ارتقاء توانمندی طلاب در زمینه پژوهش و تحقیق است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *