بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، در دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه با حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی، گزارشی اجمالی از فعالیت­های این معاونت ارائه شد.

در این دیدار که سه شنبه شب 16دی ماه 93 برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد معاون محترم پژوهش حوزه­های علمیه گزارشی از فعالیت­های معاونت پژوهش و برنامه های پیش رو ارائه کرد و به تشریح برنامه های معاونت پژوهش حوزه­های علمیه پرداخت.

در ادامه، حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی، ضمن اظهار خشنودی از فعالیت های در دست انجام این معاونت، نکته نظراتی به هیئت دیدار کننده ارائه فرمودند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانیبا اشاره به سنت های اصیل علمی و آموزشی حوزه های علمیه در جنبه علمی، خواستار اهتمام روزافزون به سنت سلف صالح و اصیل در بعد علمی حوزه و معرفی علما و بزرگان حوزه و آثار آنها جهت  تشویق طلاب به امر پژوهش شدند.

ایشان در ادامه به، مساله محوریت اهتمام به مسائل علمی و نپرداختن به مسائل حاشیه ای و فرعی در علم آموزی در حوزه های علمیه اشاره نمودند و بر توجه به مسائل مستحدثه در پژوهش های علمی تأکید کردند و افزودند: در عین حال از طرح مسائل تکراری پرهیز شود، به عبارت دیگر  طلاب باید  صرفا به دنبال طرح تحقیقات علمی باشند در فضای علمی و از مسائل غیر اساسی دوری کنند در این صورت دیگر مجامع علمی و غیر علمی نیز از این مطالب بهره خواهند برد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانیدر بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استجکام پایه های علمی طلاب اشاره کردند و متذکر شدند: حوزه علمیه باید به دنبال غنای علمی طلاب باشد تا طلاب به صورت درست و اساسی درس بخوانند و نسبت به سنت های اصیل حوزه  اهتمتام  لازم داشته باشند..

معظم له با اشاره به لزوم تقویت سنت سلف صالح و علمائ گذشته، به عجله نکردن طلاب در وصول سریع به  نتیجه در مسائل علمی سفارش کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم انتشار نشریات علمی و گسترش آنها تأکید نموده و فرمودند انتشار این نوع از نشریات برای حوزه لازم و مفید است و موفقیت حوزه را در عرضه های تحقیق و پژوهش نشان میدهد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانیدر پایان خطاب به حاضرین فرمودند: طلاب در کنار تحصیل علم و اهتمام به مباحثه آن، شرح حال و زندگی نامه و سیر و سلوک علمی آنان را مطالعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *