بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام عبداللهی، مدیر دفتر طرح و برنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با مدیر دفتر طرح و برنامه حوزه های علمیه کشور، گزارشی در خصوص وضعیت فعلی دانشگاه و ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف آموزشی ، پژوهشی ، قرآنی و فرهنگی و همچنین وجود نیروهای جوان و توانمند ارائه کرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه تخصصی علوم و معارف قرآن کریم برای پیشبرد اهداف خود به کمک پتانسیل های قوی حوزه نیاز دارد و شخصیت های قرآنی حوزوی می توانند برای ارتقاء سطح علمی این دانشگاه به ما کمک کنند.

عبداللهی همچنین بیان کرد: از طرفی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با گستردگی در مناطق مختلف ، می تواند ظرفیت های فرهنگی – تبلیغی خوبی داشته باشد و حوزه نیز می تواند 6 هزار دانشجوی قرآنی دانشگاه را در عرصه های مختلف آموزشی ، اخلاقی و قرآنی کمک کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با رویکرد بین المللی و برخی فعالیت های حوزوی ادامه مسیر خود را طی می کند، افزود: برخی از کادر مدیریتی این دانشگاه علما و روحانیون برجسته می باشند و همین امر موجب گردیده تا این دانشگاه را از جمله دانشگاه های حوزوی دانست که با روش های به روز به مطالعات تخصصی قرآن می پردازد.

در ادامه عباس علم الهدی، مدیر طرح و برنامه حوزه های علمیه کشور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را یکی از مراکز مهم و با ارزش تعلیم و تربیت قرآن کریم و اشاعه دهنده فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: این دانشگاه ظرفیت های بالایی دارد و حوزه علاقه مند است که در زمینه پویایی آن همکاری های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه می تواند برخی از مأموریت های حوزه در زمینه های قرآنی را انجام دهد ، تأکید کرد : حوزه آادگی این را دارد تا در عرصه های آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و … با دانشگاه تعامل و همکاری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *