بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام  محمد عاشوری در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی مجمع جهانی صادقین اظهارداشت: با توجه به گذشت یکسال از فعالیت های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی این مرکز تخصصی و بررسی ابعاد شرایطی که پشت سرنهادیم و پیش رو داریم، امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته سه هدف عمده را در ورای فعالیت های پژوهشی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: « تقویت روحیه پژوهشگری»، « ایجاد مهارت های پژوهشی مورد نیاز» و در نهایت « ورود به عرصه عملی پژوهش های قرآن کارآمد و کاربردی » اهدافی است که امسال پیگیری و دنبال می کنیم.

حجت الاسلام عاشوری به تاسیس شورای پژوهشی در این مرکز تخصصی اشاره کرد و گفت: با تشکیل این شورا،‌تلاش داریم  تا سیاستگذاری‌های کلان پژوهشی را تدوین کند و همچنین از نعمت وجود اساتید و دستیاران پژوهشی در این شورا بهره خواهیم برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی کارگاه های پژوهشی اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی کارگاه‌های پژوهشی، مباحثه و مسابقات پژوهشی از دیگر این طرح‌هاست و از طلاب نیز درخواست داریم تا پژوهش در نظر آنان به عنوان یک مطالبه عمومی در نظر گرفته شود و تلاش ما بر این است که فعالیت‌های پژوهشی به شدت محصول محور باشد

معاون پژوهشی این مرکز تخصصی در پایان افزود: به دنبال فعال تر کردن سیستم پژوهشی مرکز، هشت طرح عمده پژوهشی در مرکز اجرا خواهد شد و برای هر طلبه نیز یک پرونده پژوهشی تشکیل می‌شود که کلاس روش پژوهش، گزارش پژوهشی از کتب و مقالات، پژوهش‌های کوچک، مقالات، فعالیت‌های تکرارپژوهی از جمله طرح‌های هشتگانه پژوهشی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *