بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه طریقه تصویب قانون در مجلس را شیوه‌ای معین توصیف کرد و گفت: تصویب قانون به سه صورت طرح، لایحه و شورای عالی استان‌ها در مسیر تصویب قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه در مجلس تصویب می‌شود تصویب نهایی نیست، تا موقعی که مغایرتی با شرع و قانون اساسی نداشته باشد، و شورای نگهبان این مورد را تأیید کند.

یوسف نژاد ارتباط بین حوزه‌های علمیه بویژه مراکز پژوهشی حوزه با مجلس را خواستار شد و گفت: من در مجلس برای اینکه موردی که پیگیری می‌شود را با قانون اساسی یا با قوانین عادی و قوانین مادر به عنوان نماینده یا کمیسیون تطبیق بدهم دارم چون مرکز پژوهش‌ها و دستگاه اجرایی داریم اما از جنبه تطبیق آن با مسائل شرعی کسی را نداریم.

وی با اشاره به مرکز تحقیقاتی رابط مجلس و حوزه علمیه قم اشاره کرد و ابراز داشت: به نظر می‌رسد که تمام نمایندگان و کمیسیون‌ها و مجلس اگر این کار را انجام دهند این مراحل طی نمی‌شود که یک قانونی شکل بگیرد و حدود سه سال به طول بینجامد و بعد شورای نگهبان بگوید که با شرع مغایر است؛ خوب این را در ابتدا نمایندگان متوجه شوند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این رابطه باید تنظیم شود تا سازمان یافته و مؤثر و سیستماتیک باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *