بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ حجت‌الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی در سال جاری برای اولین بار به شکل استانی و با دبیرخانۀ مستقل در خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: دبیرخانۀ استانی جشنواره با هدف شناسایی برترین‌های استان در حوزۀ تحقیق و پژوهش و کشف استعدادهای برتر این عرصه همچنین ایجاد انگیزه‌های پژوهشی برای طلاب شکل گرفت.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی آثار و مقالات ارسالی به دبیرخانۀ استانی، 30 مقاله برتر در 10 گروه شناسایی و 30 طلبۀ برتر در عرصۀ تحقیق و پژوهش شناخته خواهند شد.

حجت‌الاسلام افضلی، گفت: با توجه به اولین سال برگزاری جشنواره به صورت استانی، معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، جهت همفکری، هماهنگی و همکاری هرچه مؤثرتر میان ستاد برگزاری جشنواره، معاونین پژوهش و مدیران مدارس علمیۀ استان، جلساتی را با مدیران مدارس برگزار کرد.

 معاون پژوهش حوزه علمیه استان خوزستان، افزود: دعوت از حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیۀ کشور، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا، دبیر جشنواره سراسری علامه حلی و برگزاری جلساتی با مدیران و معاونان پژوهش و طلاب مدارس استان، برگزاری همایش‌هایی با هدف ترغیب طلاب به مقاله‌ نویسی و شرکت در جشنواره در برخی مدارس، برگزاری کلاس‌های مقاله‌نویسی در بعضی مدارس بخشی از فعالیت‌های دبیرخانۀ استانی جشنواره علامه حلی در راستای ترغیب و تشویق طلاب برای حضور در این رویداد علمی بود.

وی با اشاره به پایان مهلت ارسال مقالات به جشنواره علامه حلی، عنوان کرد: آخرین آمار حاکی از رشد 500 درصدی ارسال مقالات از سوی طلاب خوزستانی است و این امر با تلاش و پیگیری‌های مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیۀ استان، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه استان و همکاری با دبیرخانۀ استانی جشنواره میسر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *