بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، نهمین نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، 27 و 28 آبان ماه با حضور آیت الله مقتدایی دبیر محترم شورای عالی حوزه های علمیه، بخری از معاونین ستادی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مسئولان عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش  در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد در این نشست، با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در رشد و ارتقاء علمی و فرهنگی جامعه، خواستار گسترش روابط دو طرف شد.

وی با اظهار اینکه دو نهاد باید از تمام ظرفیت های یکدیگر مطلع باشند یادآور شد: علت این موضوع این است که تعاملات صورت گرفته نتایج بهتری را رقم خواهد زد.

عضو ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در خصوص ظرفیت های موجود در قم یادآور شد: شهر قم به لحاظ حوزه فناوری ، اطلاعات و بهره گیری از فضای داده پردازی  الکترونیک در کشور از جایگاه فوق العاده ای برخوردار است و ظرفیت های بالایی دارد.

وی تصریح کرد: ستاد همکاری ها علیرغم توفیقات مثبتی که داشته باید عزمش را جزم کند تا به نتیجه بهتری برسد و به کمک بخشهای مختلف، اولویت ها را شناسایی کرده و در برنامه های کوتاه مدت تعریف کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد، در ادامه با بیان این که تکلیف های جدی تری ناظر به ظرفیت ها، مسئولیت ها، ماموریت ها و بایسته های نظام، پیش روست، گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) که در راس آن رئیس جمهور قرار دارد و روسای عالی ترین سازمان ها و مراکز علمی کشور در آن عضویت دارند، یکی از فرصت های پیش روی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است تا برنامه ها و طرح های خود را ارائه کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور افزود: ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش می تواند با ارائه طرح های خود به کمیسیون های تخصصی “فرهنگ و تمدن” و “علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر” شورای عالی عتف کارهای خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر این که اگر حوزه و آموزش و پرورش ظرفیت های یکدیگر را به خوبی نشناسند، نمی توان انتظار اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت را داشت، گفت: یکی از اهداف عملیاتی این گونه نشست ها، توسعه ظرفیت تربیت دینی دانش آموزان، نظریه پروری و بهره گیری از نظام بین المللی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان اظهار کرد: با توجه به توسعه همکاری ها می توان اموری مانند تامین نیروی حوزوی برای مدارس آموزش و پرورش را بررسی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *