بر اساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و اصفهان، سه دانشگاه برتر تولید کننده علم در این پایگاه هستند.
دکتر جعفر مهراد در گفتوگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: تعداد مقالات دانشگاه تهران که رتبه اول تولید علم را در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به خود اختصاص داده، هشت هزار و 512 مقاله فارسی است.
وی افزود: رتبه دوم برترین تولید کنندگان علم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در اختیار دانشگاه علامه طباطبایی است. از این دانشگاه بر اساس داده های این پایگاه تعداد سه هزار و 550 مقاله در ISC ثبت و نمایه سازی شده است.
مهراد تصریح کرد: رتبه های سوم تا پنجم به ترتیب به دانشگاه اصفهان (سه هزار و 496 مقاله فارسی)، دانشگاه تربیت مدرس (دو هزار و 835 مقاله فارسی) و دانشگاه شهید بهشتی (دو هزار و 510 مقاله فارسی) تعلق دارد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با تولید هزار و 978 مقاله در جایگاه ششم قرار دارد. دانشگاه شیراز تنها هزار و 623 مقاله فارسی در ISC نمایه کرده و در جایگاه هفتم تولید علم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) جای گرفته است.
مهراد با بیان اینکه از مجموع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران با تولید هزار و 473 مقاله فارسی و کسب رتبه هشتم جزو 10 دانشگاه برتری است که از نظر تولید مقاله های فارسی قابل توجه است، گفت: رتبه های 9 و 10 به ترتیب در اختیار دانشگاه تبریز (هزار و 164 مقاله فارسی ISC) و دانشگاه شهید چمران اهواز ( هزار و 154 مقاله فارسی ISC) است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه پایگاه بعد از تصویب وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور در سال 1387 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: ضوابط و سیاست های ISC توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و شورای گسترش آموزش عالی کشور نیز در همان سال با تاسیس ISC به عنوان یک موسسه پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موقعیت جغرافیایی شیراز موافقت کرد.
وی ادامه داد: اکنون پنج سال از تاسیس ISC می گذرد ولی ISC داده های استنادی را از سال های پیش از تاسیس نیز با استفاده از نشریات علمی پژوهشی وعلمی ترویجی کشور گردآوری کرده و بدین ترتیب می توان به آمارهای علمی در ISC تقریبا از سال 1380 دسترسی پیدا کرد.