بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای مهم
  • |
  • پيام معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني

«قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَایَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ»

رهبرمعظم انقلاب : امروز كتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها يك وظيفه­‌ى ملى، كه يك واجب دينى است.

هدف از هفته کتاب؛ ارتقاء دانش، افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مطالعه و کتابخوانی است.
در این میان 24 آبان؛ روز کتاب و کتاب­خوانی نامگذاری شده تا بهانه­ای باشد برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سطح سواد عمومی و قدر­شناسی از فعالان در این عرصه گرانسنگ فرهنگی؛ اینک هفته کتاب، مثل هرسال با گردش چرخ زمان از راه رسید و دریچه­هائی ازمهر و دانایی به سوی همگان گشود.

کتاب از برترین نعمت‏های الهی است که در پناهش بشر از حضیض و گرداب جهل به بلندای دانش می‏رسد و از تاریکی غفلت به روشنی دانایی پا می‏نهد.

کتاب نعمت و بخشش بزرگ الهی، چراغ هدایت انسان و لطف بی‏ پایان حضرت حق بر انسان است. کتاب آینه‏ای است که حوادث غایب از نظر و معانی نهفته در درون آفریده‏ها را روشن می‏کند و آن‏ها را از پسِ پرده مرور زمان و بُعدِ مکان حاضر می‏سازد، گویی حوادث قرن‏ها قبل و هزاران فرسنگ دور، در این لحظه اتفاق می‏افتد؛ و این نشان عظمتِ نعمت الهی است که بر بشر ارزانی شده است. آنگاه باید که متواضعانه قامتِ بلند ذهن را در برابرش خم کنیم و گرامیش بداریم.

مباد که کتابخانه‏  آراسته، کتاب‏ها همه زرکوب و زرنگار، قفسه‏‌های کتاب مرتب و مملو از کتابهای رنگی چشم‌نواز باشند اما مهمان قدوم دانش­پژوهان نباشند. هفته کتاب و کتاب­خوانی را با رونق بخشی و تردد عالمانه به بوستان­های دانش در رواق مدارس و مراکز علمی گرامی بداریم و آذین ‏ببندیم، و بدانیم که کتاب‏های سودمندِ علمی در حقیقت پل ارتباط فکری بین ما و پیشینیان و اندیشمندان معاصرند.

امید داریم روزهای هفته کتاب و دانش­ورزی را در مسیر احیای نام‌ها وآرمان‌ها قرار گیرد.

هفته کتاب و کتاب­خوانی بر باغبانان بوستان معرفت و ادب، نویسندگان و اندیشورانی که دانسته‏ها و تجارب خود را در سفره اخلاص بر صفحه‏‌های سفید کاغذ می‏نهند و برکتابخوانان به ­ویژه متصدیانِ کتابخانه‌­ها، افراد و مراکزی که در عرصه پر زحمت چاپ و انتشار کتاب فعالیت دارند، مبارک و خجسته باد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *