بسم الله الرحمن الرحیم

امروز اسلام به یکایک سربازان خود در عرصۀ جهاد تبیین علمی نیاز دارد/ مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان بیاموزیم. مدیر حوزه‌های علمیه

  • خانه
  • |
  • استان تهران
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه در جمع مسئولان پژوهشی حوزه تهران: طلاب پژوهشگر حمایت می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در اجلاسیه معاونین پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران اعلام کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده کارهای پژوهشی و تحقیقاتی طلاب هستیم، البته هنوز با نیازهای جامعه فاصله زیادی داریم و باید با تقویت کمی و کیفی فعالیت ها بتوانیم پاسخگوی جامعه پرسشگر باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اجلاسیه معاونین پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران، امروز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه تهران و جمعی از مدیران و معاونان پژوهش در سالن آیت‌الله بروجردی(ره) مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور در این اجلاس گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده کارهای پژوهشی و تحقیقاتی طلاب هستیم، البته هنوز با نیازهای جامعه فاصله زیادی داریم و باید با تقویت کمی و کیفی معاونت های پژوهش حوزه های علمیه استان ها بتوانیم پاسخگوی جامعه پرسشگر باشیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی یکی از راه‌های تقویت فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه اعطای امتیاز و تسهیلات پژوهشی به طلاب و مدارس دارای خروجی ممتاز است.

وی در ادامه از مدیران مدارس علمیه خواست به سامانه پژوهش توجه بیشتری داشته باشند و گزارش فعالیت های خود را ثبت کنند تا هم مدرسه و هم طلبه از امتیازات پژوهشی برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی‌حاجی راه اندازی نشریات را از لوازم اصلی ایجاد انگیزه کارهای پژوهشی خواند و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه از این نشریات حمایت های خوبی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران نیز در ابتدای جلسه از فعالیت‌های معاونین پژوهش مدارس و مراکز تخصصی تشکر کرد و پژوهش و تبلیغ را ویترین حوزه علمیه معرفی و اظهار کرد: حوزه علمیه تهران در سال های اخیر در جشنواره علامه حلی، نشریات و کانون‌های علمی حائز رتبه‌های پژوهشی خوبی در کشور شده است.

انتهای پیام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *